کد خبر: ۲۲۹۴۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳

گیاهانی که سرفه را خاموش می کنند

به دانه، پر سیاوشان، بارهنگ و گل بابونه از گیاهان پرمصرف در درمان سرفه هستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باشگاه خبرنگاران نوشت: به دانه، پر سیاوشان، بارهنگ و گل بابونه از گیاهان پرمصرف در درمان سرفه هستند.

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی ؛هنوز هم افراد بسیاری هستند که ترجیح می‌دهند هنگام بیماری، به جای استفاده از داروهای شیمیایی، از گیاهان دارویی و درمان‌های سنتی استفاده کنند و گیاهان زیادی وجود دارند که  در درمان سرفه موثر هستند.

به‌دانه

میوه به، دانه‌های لعاب‌داری دارد که نرم‌کننده سینه و خلط ‌آور هستند. به همین دلیل در تسکین سرفه موثرند. دانه‌های به را کمی در آب خیس می‌کنند و بعد از اینکه لعاب آن خارج شد، آن را می‌خورند. به علاوه می‌توان دانه به را روی زبان قرار داد و لعاب آن را به مدت چند دقیقه مکید، اما باید به خاطر داشت که دانه به را نباید جوید.به صورت جوشانده نیز می توان مصرف کرد.

پرسیاوشان

برگ‌های این گیاه، آثار خوبی در تسکین سرفه دارند. از این برگ‌ها می‌توان جوشانده یا دم‌کرده تهیه کرد که هر دوی آن‌ها باعث نرم شدن خلط و کمک به دفع آن می‌شوند. برای تهیه جوشانده، ۳ قاشق برگ خشک پرسیاوشان را داخل ۱ لیتر آب‌جوش بریزید و اجازه دهید مدتی بجوشد. سپس آن را صاف کنید و بنوشید.

برای تهیه دم‌کرده، مقداری برگ خشک را داخل ۱ لیتر آب‌جوش بریزید و اجازه دهید تا دم بکشد. سپس آن را صاف و میل کنید.

بارهنگ

دانه‌های این گیاه، لعاب‌دار است و باعث نرم کردن سینه و برطرف شدن سرفه می‌شود. دانه‌های آن را در آب خیس و لعاب آن را استفاده می‌کنند.

گل بابونه

نوشیدن دم‌کرده گل بابونه باعث بهبود سرفه می‌شود. گاهی هم آن را همراه عسل مصرف می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین