کد خبر: ۲۲۹۴۷۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های برخی استان‌ها به دلیل برف شدید

بارش برف، سرما و یخبندان روز شنبه موجب تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در برخی استان های کشور شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بارش برف که از روز جمعه در استان های گلستان، گیلان، اردبیل، خراسان شمالی و خراسان رضوی آغاز شد، مدارس و برخی دانشگاه ها را به تعطیلی کشاند.

براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش گلستان، به علت یخبندان و لغزندگی معابر، مدارس ابتدایی استان در نوبت صبح و بعد از ظهر و در شهرستان مراوه تپه و مناطق کوهستانی استان مدارس تمام مقاطع تحصیلی امروز تعطیل است.

اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز مدارس ابتدایی شهرهای رشت، سنگر، شفت، انزلی، املش، دیلمان، بندر کیاشهر، کوچصفهان، آستانه اشرفیه، تالش، آستارا، خشکبیجار، عمارلو، تولمات، خمام، رحمت آباد، رودسر، لاهیجان، لنگرود، کومله و رضوانشهر را امروز شنبه تعطیل اعلام کرد.

همچنین براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، واحدهای این مرکز آموزش عالی شامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، علوم و تحقیقات و مرکز خواهران دانشگاه آزاد امروز تعطیل است.

واحدهای دانشگاه آزاد شهرهای رودبار، انزلی، صومعه سرا و فومن نیز تعطیل است و برگزاری امتحانات امروز دانشجویان به زمان بعد موکول شد.

در استان اردبیل نیز دوره های پیش دبستانی و مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه در شهرستان های اردبیل، نمین، نیر، سرعین، بیله سوار و پارس آباد مغان در نوبت صبح امروز به علت برف، سرما و یخبندان تعطیل اعلام شده است.

بارش برف همچنین در خراسان شمالی دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی در مناطق روستایی شهرستان های شیروان و راز و جرگلان را امروز خانه نشین کرد.

دانش آموزان مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه در شهرستان فاروج و مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه شهرها و روستاهای شهرستان بجنورد و ابتدایی بخش بام و صفی آباد و شهر اسفراین و راز نیز امروز تعطیل هستند.

اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز اعلام کرد: تمام مدارس شهرهای قوچان، درگز، نوخندان، جغتای، جوین، خوشاب، رضویه، گلبهار و احمد آباد روز شنبه در نوبت صبح و عصر و همچنین مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهرستان های چناران، طرقبه - شاندیز، کلات، سرولایت و سرخس نیز امروز تعطیل است.

در شهرستان ها و بخش های کدکن، زبرخان، فریمان، میان جلگه، تبادکان، فیروزه، نیشابور و نواحی هفت گانه مشهد نیز فقط مدارس ابتدایی در نوبت صبح تعطیل است.

به گزارش اداره کل هواشناسی کشور، بارش برف در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و بارش پراکنده برف در استانهای تهران، البرز، قم، اصفهان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و بارش باران و وزش باد در سیستان وبلوچستان روز شنبه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، دمای هوا در نیمه شمالی طی جمعه و شنبه به میزان 15 تا 20 درجه و در نیمه جنوبی کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه از 10 تا 15 درجه کاهش می یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین