کد خبر: ۲۲۹۵۱۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲

دستور ربیعی برای آغاز بررسی دستمزد ۹۳

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار درباره جزئیات جلسه شورای عالی کار گفت: دستور کار جلسه تغییر ساختار برخی از واحدهای تولیدی بود اما با تاکید ربیعی,‌وزیر تعاون,کار کمیته‌های مزد شورای عالی کار به زودی بررسی دستمزد 93 را آغاز می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار درباره جزئیات جلسه اخیر شورای عالی کار گفت: دستور کار جلسه تغییر ساختار برخی واحدهای تولیدی بود اما با تاکید ربیعی,‌وزیر تعاون،کمیته‌های مزد شورای عالی کار به زودی بررسی دستمزد ۹۳ را آغاز می‌کنند.

اولیا علی بیگی درباره جزئیات اولین جلسه شورای عالی کار گفت: دستور کار جلسه شورای عالی کار درباره تغییر ساختاربرخی از واحدهای تولیدی در جهت رفع مشکلات آنها بود و درباره دستمزد صحبتی نشد. برخی از کارخانه‌ها  خواستار تغییر ساختار هستند,به طور مثال گاهی نیاز است که برخی از کارگران این واحد‌ها تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گیرند تا ساختار تعییر یابد که در زمینه بررسی‌هایی صورت گرفت.

علی بیگی ادامه داد: در راستای تعیین دستمزد 93 قرار بر این شد که کمیته‌های تخصصی مزد شورای عالی کار , متشکل از نمایندگان کارگران,کارفرمایان و دولت این موضوع را به صورت سه جانبه بررسی و در نهایت یک پیشنهاد واحد را به شورای عالی کار ارائه دهند, این کمیته‌ها ضمن در نظر گرفتن مشکلات کارگران,مسائل کارفرمایان را هم در تعیین دستمزد لحاظ می‌کنند.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کاردرباره اضافه شدن دو وزیر به ترکیب شورای عالی کار افزود: قانون ماده 167, می گوید شورای عالی کار یک شورای ترکیبی است که سه نفر نماینده دولت که یک نفر از آنها وزیر تعاون,کار و رفاه اجتماعی است که ریاست شورا را بر عهده دارد و دو نفر افراد مطلع در زمینه اجتماعی و اقتصادی است که ویز کار پیشنهاد و به تصویب هیت وزیران انتخاب می‌شود. همچنین سه نفر نماینده کارگر و سه نفر نماینده کارفرما نیز در این شورا حق عضویت و رای دارند.  وزیر در راستای این اختیار قانونی خود دو وزیر را پیشنهاد و هیئت وزیران آن را تصویب کردند.

وی اظهار کرد: در گذشته با تغییراتی که اعمال شده بود, نمایندگان کارگران 5نفر بودند , در این جلسه نمایندگان کارگران تاکید کردند که رای دولت در جلسات شورای عالی کار باید برابر نمایندگان کارگران و کارفرمایان باشد که وزیر نیز آن را تایید کرد.

علی بیگی ادامه داد: شورای عالی کار دارای یک دبیرخانه است که پیش از این معاونت روابط کار مسئولیت این شورا را بر عهده داشت, اکنون آقای 17 تن, معاونت روابط کار وزارتخانه , آقای ماندنی را به عنوان مسئول دبیرخانه شورای عالی کار معرفی کرده‌اند که این انتخاب هیچ مشکل قانونی هم ندارد.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار در ادامه درباره علت شروع نشدن جلسات شورای عالی کار برای تعیین دستمزد 93 گفت: هر ساله دستمزد در مدت 3 تا 5 جلسه به نتیجه نهایی می‌رسد و تا کنون باید باید این جلسات ‌آغاز می‌شد.هر ساله از بهمن‌ماه جلسات رسمی دستمزد برگزار و  در نیمه دوم اسفند ماه به نتیجه نهایی خواهد رسید, امسال نیز چنین روندی را دنبال خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار درباره جزئیات جلسه شورای عالی کار گفت: دستور کار جلسه تغییر ساختار برخی از واحدهای تولیدی بود اما با تاکید ربیعی,‌وزیر تعاون,کار کمیته‌های مزد شورای عالی کار به زودی بررسی دستمزد 93 را آغاز می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین