کد خبر: ۲۲۹۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳

تاکید ابوترابی بر برگزاری جلسه شیفت سوم مجلس جهت بررسی بودجه93

در پی تذکر نماینده مردم اردکان در خصوص برگزاری شیفت سوم مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام سیدحسن ابوترابی‌فرد بر تداوم جلسات مجلس در شیفت سوم تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا تابش با استناد به مواد 104 و 187 آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: برگزاری جلسات علنی برای رسیدگی به لایحه بودجه بر اساس آیین‌نامه باید بلاانقطاع و در همه ایام هفته به جز ایام تعطیل حداقل روزی چهار ساعت برگزار شود ولی رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد شیفت شب برگزار خواهد شد که بسیاری از نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون تلفیق اگرچه آمادگی انجام این کار را دارند ولی لازم بود نظر نمایندگان مجلس را جویا شوند.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1393 تصریح کرد: شما برای برگزاری جلسه شیفت شب از نمایندگان رای‌گیری کنید در صورت رای مجلس و تداوم جلسه در شیفت شب، آن را اجرا کنید ولی تکلیف بدون نظرخواهی از نمایندگان درست نیست.

ابوترابی در واکنش به تذکر نماینده اردکان گفت:‌ در ماده 187 آیین‌نامه داخلی مجلس تاکید شده است برگزاری جلسات مجلس بلاانقطاع در همه ایام هفته به جز ایام تعطیل حداقل روزی چهار ساعت است که برگزاری بیش از این تعداد ساعت در اختیار هیات رییسه مجلس است.

وی افزود: بحث رای‌گیری از مجلس در اینجا مطرح نیست اما شیفت نوبت سوم متوقف به رای‌گیری نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد:‌ درباره برنامه پنج ساله در آیین‌نامه عبارت «حداکثر» لحاظ شده است ولی در خصوص لایحه بودجه عبارت «حداقل» مورد تاکید قانونگذار است بنابراین شیفت شب برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین