کد خبر: ۲۲۹۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۴

«12 سال بردگی» فیلم برتر منتقدان لندن شد

فیلم «12 سال بردگی» ساخته استیو مکویین جایزه بهترین فیلم سی و چهارمین دوره جوایز فیلم حلقه منتقدان لندن را از آن خود کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم این دوره جوایز فیلم حلقه منتقدان لندن یکشنبه شب برگزار شد.

این مراسم با تقدیر از فیلیپ سیمور هافمن بازیگر برنده اسکار آغاز شد که خبر مرگ او کمی پیش از آغاز برنامه اعلام شد. سیمور هافمن سال گذشته برای «مرشد» جایزه بازیگر مرد مکمل سال را از این گروه گرفت.

«12 سال بردگی» استیو مکویین در این دوره جوایز فیلم حلقه منتقدان لندن جوایز بهترین فیلم، بازیگر مرد (چوئیتل اجیوفور) و بهترین بازیگر زن مکمل (لوپیتا نیونگ‌اُ) را دریافت کرد. تازه‌ترین ساخته مکویین بر مبنای کتاب زندگی‌نامه شخصی سالومن نورتراپ ساخته شده و نگاهی به برده‌داری در جنوب آمریکا دارد.

مکویین به دیلی میل گفت منتقدی که بیش از همه برای او اهمیت دارد، مادرش است که فیلم او را تایید کرده است. او گفت: «منتقدان هستند، محققان هم هستند، اما مادر هم هست و من از این مسئله خیلی خوشحالم.»

آلفونسو کوارون برای «جاذبه» جایزه بهترین کارگردان را گرفت. فیلم او جایزه دستاورد فنی را نیز برای تیم وبر طراح جلوه‌های تصویری به همراه داشت.

برادران کوئن برای «درون لوئین دیویس» جایزه بهترین فیلمنامه‌نویس را گرفتند. کیت بلانشت برای «جازمین غمگین» بهترین بازیگر زن معرفی شد و جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل به برخد عبدی برای «کاپیتان فیلیپس» رسید.

«غول خودخواه» ساخته کلایو بارنارد جایزه بهترین فیلم بریتانیایی سال را از آن خود کرد و کانر چاپمن برای این فیلم جایزه بهترین بازیگر جوان بریتانیایی را به خانه برد.

در دیگر بخش‌ها، جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان به «آبی گرم‌ترین رنگ است»، جایزه بهترین مستند به «عمل قتل»، جایزه بهترین بازیگر مرد بریتانیایی به جیمز مک‌آووی برای سه فیلم «کثافت»، «خلسه» و «Welcome to the Punch»، جایزه بهترین بازیگر زن بریتانیایی به جودی دنچ برای «فیلومنا» و جایزه بهترین فیلمساز بریتانیایی نوظهور به جان اس. برد برای «کثافت» رسید.

به گزارش خبرآنلاین، گری اولدمن هم جایزه جایزه دیلیس پوئل را دریافت کرد.

حلقه منتقدان لندن شامل بیش از 120 منتقد فیلم و نویسنده است. این حلقه سال 1913 تاسیس شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین