کد خبر: ۲۳۰۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶

«بهمن فرزانه» درگذشت

بهمن فرزانه بعد از گذراندن یک دوره‌ بیماری در سن 75 سالگی درگذشت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ستاره فرزانه - خواهر این مترجم و نویسنده پیشکسوت - در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: متأسفانه ایشان ساعت یک امروز بعدازظهر (پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه) از دنیا رفت.

او درباره علت درگذشت بهمن فرزانه که مترجم «صد سال تنهایی» گابریل گارسیا مارکز است، گفت: عفونت، فشار پایین و قند دلیل فوت ایشان بود. متأسفانه همه چیز دست به دست هم داد.

خواهر بهمن فرزانه درباره زمان تشییع پیکر او نیز گفت: هنوز زمان دقیق را نمی‌دانیم، اما احتمالا شنبه، 19 بهمن‌ماه، خاک‌سپاری انجام خواهد شد که با انجام هماهنگی‌ها بعدا زمان دقیق را به اطلاع خواهیم رساند.

به گزارش ایسنا، بهمن فرزانه که 50 سال در ایتالیا زندگی کرده بود، بهار سال جاری به تهران بازگشت و گفت، دیگر قصد رفتن به ایتالیا را ندارد. او در گفت‌وگویی با ایسنا همچنین گفت، بعد از سال‌ها کار خسته شده‌ و ترجیح می‌دهد در ایران بماند و استراحت کند و دیگر ترجمه نکند.

فرزانه چندی پیش به دلیل مشکل دیابت و عفونت پا در بیمارستان بستری و سپس به خانه سالمندان منتقل شد. درنهایت نیز با وخیم شدن حالش دوباره در بیمارستان بستری شد. چندی پیش هم تحت عمل جراحی قرار گرفت و پای چپش از بالای زانو قطع شد.

بهمن فرزانه متولد سال 1317 بود. این مترجم در کنار نگارش آثاری داستانی همچون «چرکنویس» که اخیرا چاپ چهارم آن منتشر شد، کتاب‌هایی را از گابریل گارسیا مارکز، آلبا دسس پدس، گراتزیا کوزیما دلدا، لوئیچی پیراندلو، آنا کریستی، اینیاتسیو سیلونه، رولد دال، گابریل دانونزیو، واسکو پراتولینی، ایروینگ استون، جین استون و… به فارسی برگردانده ‌است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین