کد خبر: ۲۳۰۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹

کف و جیغ انتقادی تماشاگران در واکنش به فیلم کیومرث پوراحمد

فیلم پنجاه قدم آخر آخرین ساخته کیومرث پوراحمد بعد از شش سال دوری از سینما با تشویق های متعدد مخاطبان سینمای رسانه به نشانه اعتراض در هنگام پخش این اثر در سالن برج میلاد رو به رو شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: فیلم پنجاه قدم آخر به نویسندگی و کارگردانی کیومرث پوراحمد امشب (پنج شنبه ) در سانس سوم روز ششم جشنواره سی و دوم فیلم فجر در سینمای اهالی رسانه به روی پرده رفت.

با وجود آنکه طرح داستانی این فیلم از حبیب احمدزاده نویسنده طرح داستانی اتوبوس شب بود، مخاطبان پیش از مواجهه با این اثر به یاد یکی از بهترین فیلم های کارنامه پوراحمد (اتوبوس شب) افتادند اما این اثر در اکران عمومی برای اهالی رسانه و منتقدان با واکنش اعتراض آمیز آنها مواجه شد.

این اثر که با بازی بابک حمیدیان، طناز طباطبایی اخبار چند روز اخیر جشواره فیلم فجر را متوجه خود کرده بود در اکران برای اهالی رسانه با کف و خنده های اعتراض آمیز آنها در برج میلاد مواجه شد.

یک کارشناس سینما دراین باره به ایرنا گفت : این رفتار در شرایطی اتفاق افتاد که مخاطبان سینمای پوراحمد بعد از شش سال دوری این کارگردان شناخته شده انتظار اثری ماندگار و همسنگ آثار قبلی او را می کشیدند اما با اتمام این اثر نخستین سوالی که به ذهن هر مخاطبی خطور پیدا می کرد این بود که آیا پنجاه قدم آخر واقعا ساخته کیومرث پوراحمد بود؟



** اگر خوشتان نیامد راحت بگویید

پیش از آغاز اکران این اثر، کیومرث پوراحمد و گروه وی که برای خوش آمد گویی به روی سن سالن نمایش فیلم های برج میلاد آمده بودند خطاب به حضار گفت: گفت: بابک حمیدیان در پروراندن نقش اول این فیلم زحمت بسیار زیادی کشید و درست همان کاری را که خسرو شکیبایی در اتوبوس شب انجام داد، کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم فیلم را دوست اشته باشید و اگر از آن خوشتان نیامد نظر و آرای خود را به راحتی بیان کنید.

پور احمد افزود: سلمان فرخنده بازیگر نقش اکبر کاظمی که نخستین تجربه سینمایی خود را پشت سر می گذارد تمام ویژگی های خسرو شکیبایی را به جز خود ویرانگری او دارد.

در ادامه سعید سعدی تهیه کننده این فیلم با خوشامدگویی به تمام مخاطبان گفت: امیدوارم از این اثر که پوراحمد پس از شش سال دوری از سینما آن را ساخته لذت ببرید.

طناز طباطبایی در ادامه این گپ و گفت کوتاه گفت: پوراحمد همان کسی است که من کودکی ام را با خاطره قصه های مجید، شب یلدا و خواهران غریب او طی کردم و کارگردانی است که ایستادن در کنارش برایم افتخار بزرگی است ، امیدوارم از تماشای این اثر را لذت ببرید.

فیلم پنجاه قدم آخر روایت کننده این داستان است که واحد اطلاعات عملیات لشکر مصمم است رادار رازیت عراق را در یکی از جبهه های غرب از کار بیاندازد. برای این کار هرمز را که متخصص مباحث الکترونیکی اما بیگانه با فضای جنگ است پیدا کرده با راضی کردن او موفق می شوند رادار دشمن را کور کنند. بدین ترتیب نیرو های لشکر هشت نجف اشرف موفق به انجام عملیاتشان می شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین