کد خبر: ۲۳۰۳۳۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳

شکایت 5/2 میلیارد دلاری ترکیه از ایران

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از شکایت 5/2 میلیارد دلاری کشور ترکیه بابت قطعی گاز این کشور خبر داد و گفت: ترکمنستان نیز این حرکت را درباره ایران انجام داد اما دادگاه‌های بین‌المللی با ایران همراه نیستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با فارس در آمل با اعلام اینکه با به وجود آمدن بحران گاز در کشور،  ایران نسبت به قطع گاز کشور ترکیه اقدام کرد، افزود: این کشور خواستار خسارت 5/2 میلیارد دلاری از ایران شده است.

وی با بیان اینکه این حرکت در پی قطع گاز ترکمنستان نیز صورت گرفته است، تصریح کرد: ترکیه خسارت 5/2 میلیارد دلاری از ایران درخواست کرده و دادگاه لاهه نیز زمان رسیدگی دو هفته‌ای برای این کشور را در نظر گرفته است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سئوال که ایران نیز می‌توانست از کشور ترکمنستان شکایت کند، گفت: دادگاه‌های بین‌المللی با ایران همراه نیستند و ایران نیز تاکنون شکایت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه مطمئنا دادگاه‌های بین‌المللی به نفع ترکیه رای می‌دهند، یادآور شد: پرداخت این خسارت هزینه سنگینی به کشور خواهد بود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که چرا همیشه باید زمان تمدید قراردادهای گازی ایران با ترکمنستان در فصل زمستان و اوج مصرف صورت گیرد، بیان داشت: این قراردادها مطمئنا هرچه به زمان خود نزدیک می‌شود از سوی طرف قرارداد به صورت فرسایشی ادامه پیدا می کند.

وی تصریح کرد: نحوه و زمان این قراردادها باید مدیریت شود تا در زمان بحران امتیاز از دست ندهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین