کد خبر: ۲۳۰۳۵۹
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
با الگوبرداری از یک خودرو مفهومی

قلم بی‌نیاز از تراش و جوهر ابداع شد

محققان یک شرکت طراحی خودرو در ایتالیا قلمی طراحی کرده‌اند که مانند مداد به تراشیدن نیاز ندارد و مثل خودکار از جوهر استفاده نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محققان شرکت Pininfarina که در حوزه طراحی خودرو – از جمله محصولات فراری – فعال هستند، با الگوبرداری از طرح مفهومی خودروی Cambiano، قلمی طراحی کرده‌اند که ترکیبی بین مداد و خودکار است.

قلم 4.EVER مانند خودکار از جوهر استفاده نمی‌کند و نوک آن از آلیاژ فلزی خاصی موسوم به ethergraf ساخته شده است؛ این ‌آلیاژ مانند نوک گرافیتی مداد باعث ایجاد علامت روی کاغذ می‌شود، اما رد نوشته به هیچ عنوان قابل پاک کردن نیست.

این ابزار مادام‌العمر محسوب می‌شود، چراکه بی‌نیاز از جوهر بوده و مانند مداد نیاز به تراشیدن ندارد و کابر تنها باید کارتریج نسبتا گران‌قیمت آن را تعویض کند.

قلم 4.EVER دست‌ساز بوده و در ساخت بدنه آن از ترکیب چوب و آلومینیوم به همراه آلیاژ ethergraf در قسمت نوک استفاده شده است.

این قلم با الگوبرداری از طرح مفهومی خودروی اسپرت Cambiano طراحی شده است که شامل یک سقف شیشه‌ای بزرگ به همراه قاب‌سازی داخلی از جنس چوب است.

هنوز قیمت دقیق این محصول اعلام نشده است، اما فروش آن بزودی از طریق وب سایت شرکت Pininfarina آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در کنار این قلم، یک نوت‌بوک ساخته شده از جنس کاغذ سنگی نیز عرضه می‌شود؛ این ماده با استفاده از پودر سنگ تولید می‌شود که بسیار مقاوم تر از کاعذهای سنتی بوده و ضد آب است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین