کد خبر: ۲۳۰۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷

حمله در مرکز نیجریه 22 کشته بر جای گذاشت

ساکنان محلی مرکز نیجریه گفتند، حمله‌ای در مرکز نیجریه جان دست‌کم 22 تن را گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شاهدان گفتند، افراد مسلح حدود ساعت دو صبح به وقت محلی روز پنج‌شنبه در روستای مسلمان‌نشین "ماوو" واقع در منطقه "ویس" استان "پلاتئو" دست به تیراندازی زدند.

نیروهای امنیتی در این منطقه تحقیقات را آغاز کرده و افراد مسلح بعد از ظهر همان روز بازگشته به روستاییان شلیک کرده و خانه‌ها را به آتش کشیدند.

یکی از ساکنان محلی گفت: صدها تن از افراد مسلح به این روستا ‌آمده و هر از گاهی دست به تیراندازی می‌زدند. من 22 تن را که کشته شده بودند، شمارش کردم. بیش از 10 خانه نیز آتش گرفته است.

هنوز مشخص نیست که چه کسانی دست به این حمله زده‌اند اما روز سه‌شنبه نیز در حمله‌ای مشابه حدود 30 تن در دو روستای مسیحی‌نشین در منطقه "ریوم" کشته و بیش از 50 خانه به آتش کشیده شد.

ذکریا هارونا، مدیر داخلی شورای ویس و پلیس منطقه این حمله را تایید کردند اما هیچ کدام تعداد دقیق تلفات را اعلام نکرد. ارتش هنوز در رابطه با این رویداد اظهار نظر نکرده است.

استان "پلاتئو" سال‌هاست که شاهد ناآرامی‌های مذهبی میان گروه‌های مسلمان و مسیحی بوده است.

دیده‌بان حقوق بشر دسامبر سال گذشته میلادی گفت، از سال 1992 میلادی بیش از 10 هزار تن در خشونت‌های تلافی‌جویانه در استان پلاتئو و "کادونا" کشته شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین