کد خبر: ۲۳۰۴۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱

واکنش ولایتی به موضع‌گیری برخی مسوولان آمریکایی

«علی اکبر ولایتی» مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب در واکنش به موضع گیری تازه ی برخی مسوولان آمریکایی گفت: آمریکایی ها آن چه در عمل نتوانستند انجام دهند، در ادبیات سخیف مسوولان سطح پایین خود بیان می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ولایتی روز جمعه و در آستانه سی وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفت وگوی با ایرنا، با تشریح برخی اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب، به مطالب مطرح شده از سوی برخی آمریکایی ها پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ابعاد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: از جمله مهمترین محور سیاست خارجی ایران پس از پیروزی انقلاب، شعار نه شرقی و نه غربی است که تبلور آرزوی دیرینه یک ملت بود تا بتواند به استقلال واقعی خود دست یابد که ریشه در خواست مردم و ارکان نظام داشت و البته نه در شعار، بلکه در عمل به اجرا درآمد.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب همچنین با اشاره به موضع گیری برخی مسوولان آمریکایی در روزهای گذشته تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران به طور قطع به لحاظ سیاسی، امنیتی، دفاعی و در بسیاری دیگر از زمینه ها، اکنون مقتدرترین کشور منطقه با نفوذ بالای بین المللی به اعتراف دوست و دشمن است و مسوولان آمریکایی آبرویی نزد مردم ایران ندارند.

ولایتی افزود: اینگونه گزافه گویی ها و لفاظی ها از سوی فردی در مسوولیت و سطحی پایین و با ادبیاتی سخیف برای ملت بزرگ ایران که توانسته به رغم همه فشارها و مشکلات، عزت خویش و اقتدار کشور را حفظ کند و روز به روز بر آن بیفزاید، کمترین اهمیتی ندارد.

وی ادامه داد: ایران در صحنه عمل بسیار مقتدرانه در عرصه بین المللی، جهان اسلام و نزد متحدان خود، بطور خاص عراق، لبنان، فلسطین و سوریه توانست موفقیت های چشمگیری را به دست آورد و برخی آمریکایی ها آنچه را که در عمل و در برابر ایران نتوانستند به دست آورند در الفاظ بیان می کنند که قابل عنایت و توجه نیست.

** لازمه تداوم مذاکرات هسته ای حسن نیت طرف مقابل است 

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درمورد پیش بینی آینده مذاکرات آینده ایران در ارتباط با موضوع هسته ای گفت: جمهوری اسلامی ایران ذره ای از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد و این مذاکرات در صورت حسن نیت طرف مقابل ادامه خواهد داشت.

ولایتی افزود: البته به یاد داریم که رییس جمهوری آمریکا در جایی گفته بود که اگر می توانستم تمام پیچ و مهره های تاسیسات هسته ای ایران را باز می کردم و اکنون که در عمل نتوانستند به خواسته های خود برسند به چنین ادبیات مداخله جویانه و سخیفی روی آورده اند و همه این دستاوردها و موفقیت های ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نتیجه همان سیاست نه شرقی و نه غربی و استقلال خواهی است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که به تازگی با گسترش روزافزون تعاملات بین المللی و اقتصادی میان تهران و اتحادیه اروپا، برخی مقام های آمریکایی در مورد برقراری ارتباط با ایران و رفت و آمدها به کشورهای اروپایی مانند فرانسه تذکر داده اند، تاکید کرد: دوره ی این گونه موضوع گیری ها به پایان رسیده و جمهوری اسلامی ایران با تدبیر و طراحی درست و در چارچوب سیاست ها و دیدگاه های مقام معظم رهبری راه خود را ادامه خواهد داد. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ملت مظلوم فلسطین به عنوان یکی از محورهای سیاست خارجی کشور پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: از دو منظر موضوع فلسطین در منطقه برای کشور مقتدری همچون جمهوری اسلامی ایران که نقش اساسی در بیداری اسلامی داشته و دارد مهم تلقی می گردد.

وی ادامه داد: نخست آن که ضرورت های امنیتی کشور اقتضا می کند در برابر رژیم غاصب و ستیزه جویی که معتقد است مرزهای خود را از نیل تا فرات قرار داده و چشم طمع به همه کشورهای منطقه دوخته، نمی توان به لحاظ منطقی اجازه داد که در کنار مرزهای کشور حضور داشته و به توطئه بپردازد.

ولایتی افزود: از منظر دیگر و به عنوان مولفه دوم، نمی توانیم به عنوان یک کشور اسلامی شاهد آن باشیم که بخش مقدسی از پیکره جهان اسلام در اشغال یک رژیم غاصب قرار گیرد که اهداف بسیار پلیدی را برای کشورهای منطقه طراحی کرده که بطور قطع می تواند تهدید جدی برای امنیت کشور و منطقه تلقی شود.

ولایتی همچنین با دعوت از مردم ایران برای حضور هر چه با شکوه تر در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: این حضور می تواند برای دفاع از منافع ملی و اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی بسیار موثر باشد.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب ابراز امیدواری کرد که پیام راهپیمایی امسال 22 بهمن پیامی برای ادامه روند پیروزی های چشمگیری ملت بزرگ ایران در عرصه های مختلف داخلی و بین‌المللی باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین