کد خبر: ۲۳۰۴۲۰
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳

اینگونه روزتان را با آرامش شروع کنید

بهره گیری از پیشنهادات مطرح شده در این مقاله موجب می شود که بتوانید صبحی خوب و پر نشاط را آغاز کنید.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیریت زمان در صبح، به انسان کمک خواهد کرد تا روز خوبی را سپری کند. شروع هر روز خوب و پر نشاط از صبح خوب آن روز آغاز می شود. شروع خوب صبح، خلق و خوی و انرژی انسان را تحت تاثیر قرار داده و رابطه هایش را در طول روز شکل می دهد. همچنین موفقیت فرد را در تمام روز تعیین می کند. بهره گیری از پیشنهادات مطرح شده در این مقاله موجب می شود که بتوانید صبحی خوب و پر نشاط را آغاز کنید و با استفاده از فن مدیریت زمان کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهید و علاوه بر این، تا پایان روز از خلق و خوی خوبی برخوردار باشید.

آماده شنیدن حرف های همسرتان باشید

همان طور که لازم است احساسات خود را درست و صادقانه برای همسرتان، بیان کنید، باید حرف های او را با دقت و از روی صمیمیت بشنوید. اگر همسرتان در مقابل عذرخواهی شما ساکت ماند و در آن لحظه حرفی نزد، شما می توانید حرف را با این پرسش آغاز کنید که چه کاری می توانم انجام بدهم تا مرا ببخشی؟ یا چطور می توانم گذشته را جبران کنم؟ احتمال زیادی هست که همسرتان بگوید «خواهش می کنم هر چه زودتر از اینجا برو و مرا تنها بگذار. این تنها کاری هست که باید انجام بدهی.» در آن حالت، آرامش خود را حفظ کنید، ساکت بمانید و صبوری به خرج دهید و بار دیگر صادقانه ابراز پشیمانی کنید و لحظه ای که او شروع به حرف زدن می کند، با دقت و توجه حرف هایش را شنیده و نشان بدهید پذیرای حرف های او هستید. به همسرتان بگویید که حاضرید هر کاری را او بخواهد برایش انجام دهید تا دوباره کنار هم باشید.

قدرشناسی خود را نشان دهید

در حالی که شما سعی دارید مورد بخشش همسرتان قرار بگیرید، باید او را مطمئن سازید که وجودش در زندگی تان اهمیت زیادی دارد.
به همسرتان بگویید خیلی دوستش دارید و در غیاب او به شما سخت گذشته است و به طور خلاصه به او بگویید خوشبختی خود را مدیون او هستید و تاکید کنید که هرگز نمی خواستید موجب رنجش او شوید و بعد، بخواهید که شما را ببخشد و فرصتی دوباره به شما بدهد تا پل های شکسته را از نو، بهتر و محکم تر بسازید.

به همسرتان زمان بدهید

پذیرفتن حقیقت و بخشش اشتباه دیگران احتیاج به زمان دارد. صبور و بردبار باشید، اگر همسرتان به سرعت شما را نمی بخشد، به او کمی فرصت و فضا برای فکر کردن بدهید. بهتر است برای مدتی تنها باشد تا روی بخشش شما و پذیرفتن عذرخواهی تان بیشتر فکر کند و بهترین تصمیم را بگیرد. قبل از ترک کردن همسرتان از او برای همه چیز تشکر کنید و مودبانه از او بخواهید تا یک فرصت دیگر به شما بدهد.

کارها را شب قبل انجام دهید

کارهایی مثل انتخاب لباس مناسب برای پوشیدن در آن روز، جمع کردن وسایل مورد نیاز و...
وقتی کارهایتان را شب انجام دهید، برای صبح روز بعد، زمان بیشتری را پس انداز کرده اید و صبح مجبور نیستید، دنبال شارژر تلفن همراه، جستجو برای پیدا کردن لباس مناسب، تهیه صبحانه، شستن ظروف و... باشید. به خاطر عجله کردن دچار استرس شوید، زیرا استرس ها مثل ترکش هایی است که قلب را نشان می گیرد و زخمی می کند و انسان ناچار می شود خانه را با قلب مجروح ترک کند. این، بدترین شروع برای یک روز است.

صبحانه را شب قبل آماده کنید

خوردن صبحانه سالم و مغذی، امری حیاتی و مهم برای شادابی و نشاط در تمام روز است. خوشبختانه خوردن صبحانه زمان زیادی نمی برد. نان، کره، مربا، عسل، تخم مرغ، شیر و میوه هایی مثل سیب، انگور، موز و... یک وعده غذایی خوب و سرشار از ویتامین و پروتئین است.
یک مادر خوب و مدبر هرگز اجازه نمی دهد اعضای خانواده اش صبحانه نخورده خانه را ترک کنند. به این ترتیب او از شب قبل تهیه صبحانه را تدارک می بیند و صبح زود مجبور نخواهد بود با عجله برای تهیه صبحانه بارها قفسه های یخچال و کابینت را باز و بسته کند و دنبال چند بیسکویت یا شیرینی بیات بگردد یا بکوشد که در میان میوه های پلاسیده، میوه ای قابل خوردن پیدا کند، تا بچه ها ناشتایی نخورده خانه را ترک نکنند.

هر چیزی باید سر جای خود باشد

نظم در خانه، امری بسیار مهم و ضروری است. نظم و ترتیب کمک می کند تا هیچ کس برای آنچه لازم دارد، مدت ها به جستجو نپردازد. به عنوان یک پدر و مادر مدیر و هوشمند خودتان عامل به نظم و ترتیب باشید. آنچه را که بر می دارید بعد از تمام شدن کارتان جای مخصوص خودش قرار بدهید، چون جستجو برای پیدا کردن وسایلی مثل شارژر تلفن همراه، سوئیچ خودرو، کلید خانه، کتاب ها، خودکار، مداد، پاک کن، جوراب تمیز، خمیردندان و... در اول صبح کاری بسیار وقت گیر و عصبانی کننده است.

نفس عمیق بکشید و نرمش کنید


وقتی شب ها زودتر بخوابید، صبح ها راحت تر از خواب بیدار می شوید و می توانید نفس عمیق بکشید و کمی نرمش کنید. کشیدن نفس عمیق و چند نرمش کششی به شما کمک می کند تا هوشیارتر و سرحال تر شوید، بهتر فکر کنید و با این حال، از آنجا که همیشه کارها طبق روال عادی پیش نمی رود، گاهی حوادثی غیرقابل پیش بینی در صبح، می تواند زمان را محدود کند و فقط یک ذهن هوشیار و فعال است که می تواند آماده برخورد تغییرات باشد و اتفاقات را به خوبی مدیریت کند.


منبع: مجله خانواده
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین