کد خبر: ۲۳۰۵۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰

بيانيه آیت الله هاشمي‌ رفسنجاني به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش آفتاب، بيانيه آیت الله هاشمي‌رفسنجاني به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به شرح ذیل می باشد:

بسم‌الله الرحمن الرحيم
انقلاب اسلامي ايران، كه از يك سو ريشه در باورهاي ديني مردم ايران دارد و از سوي ديگر برخاسته از روحيه استبدادستيزي و استعمارگريزي فطري انسانهاست، مهمترين پديده اجتماعي، فرهنگي و سياسي قرن حاضر در جهان است. انقلابي كه با نهضت روحانيت در آغاز دهه 40 شروع شد و روشنفكران، دانشگاهيان، معلمان، دانش‌آموزان و همه اقشار ملت را در طول 15 سال با آرمان‌هاي خويش همراه كرد و نهايتاً در بهمن 1357 تبديل به سيلي خروشان از آحاد مردم در خيابان‌هاي شهرها وروستاهاي ايران شد و اساس حكومت‌هاي موروثي 2500 ساله شاهنشاهي را برچيد و با معماري امام راحل، بر ويرانه‌هاي آن، بنايي عظيم از اراده مردمي ساخت كه به نصّ صريح قانون اساسي، تمام مسؤولان خويش، از شوراهاي شهر و روستاها گرفته تا نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، رياست جمهوري و حتّي رهبري را از طريق انتخابات برمي‌گزيند.

امروز كه به فراز و فرودها و اتفاقات تلخ و شيرين 35 سال گذشته مي‌انديشيم و چگونگي پيروزي، تثبيت و تداوم آن را در ميان انواع امواج پرتلاطم توطئه‌ها مي‌بينيم و با نهضت‌هاي مردمي در ديگر كشورهاي اسلامي و غيراسلامي مقايسه مي‌كنيم، متوجه ابعاد علمي و عملي شخصيتي مي‌شويم كه وجودش در سال‌هاي تبعيد، چون آفتاب پشت ابرها، «تلألو داشت و در سالهاي حضور در ايران و رهبري انقلاب، نور كلام و سلوكش، مشعل راهمان بود و در سالهاي پس از غروبش با راهنمايي‌ها و خاطراتش، كشتي انقلاب را در درياي متلاطم زمانه به سوي ساحلي مي‌بريم كه انشاءالله سعادت دنيا و آخرت مردم باشد.

مردم عزيز ايران مي‌دانند كه انقلاب اسلامي در چه شرايطي به پيروزي رسيد و پس از آن،چه مشكلات تحميلي خارجي را پشت سر گذاشت و چگونه بعضي از داخلي‌ها نيز، - دانسته يا ندانسته – آب در آسياب دشمنان خارجي ريختند!، امّا وحدت و همدلي در تمام اين سالها، هم نردبان ترقي و پيشرفت ايران و هم سپر دفاعي كشور در مقابل طمع‌كاري‌هاي بدانديشان داخلي و بدخواهان خارجي بود. وحدتي كه اگرچه در مقاطعي از زمان به خاطر ترويج افكار باندي و جناحي و بي‌تدبيري بعضي‌ها كمرنگ شد، امّا هوشياري مردم و پيوند روحي آنان با مفاهيم ديني و تعاليم مكتب اهل بيت (ع) و تبعيت از رهبري، نگذاشت يأس و نااميدي در جامعه نهادينه شود.

اينك كه 35 زمستان طبيعت را به سي و ششمين بهار پيروزي انقلاب اسلامي پيوند مي‌زنيم، بايد به ياد داشته باشيم كه قطعاً مسؤوليت هركدام ما براي دفاع و حمايت از نهالي كه امام راحل در تاريخ اين سرزمين كاشته‌اند و الان درختي تناور است، سنگين‌تر شده است.

درختي كه اگرچه «اصلها ثابت و فرعها في‌السما»ست، امّا حفاظت و حراست از آن نيز نياز به درايت مسؤولين در همه سطوح و حمايت مردم در همه اقشار دارد تا خداي نخواسته در مسيري نرويم كه انحراف از آرمانهاي امام و شهداست.

طي سالهاي اخير بسياري از كشورهاي اسلامي با تأسي از مردم ايران عليه استبداد برخاستند، امّا فقدان رهبري چون امام (ره) و ميدان‌داري افراطيون، ميوه شيرين پيروزي را در كام مردم آن كشورها تلخ كرده‌اند. اين تهديدي است كه قرآن كريم از صدر اسلام مسلمانان را از آن برحذر مي‌داشتند و پيامبر اسلام و ائمه معصوم (ع) نيز ضمن پرهيز دادن از تندروي، به پيروي از اعتدال تأكيد مي‌كردند.

مردم متمدن ايران كه در گفتار و رفتار از فرهنگ اصيل اسلامي پيروي مي‌كنند، اگرچه در طول تاريخ زحمات زياد تندروها را تحمّل كرده‌اند، امّا انتخاب دولت تدبير و اميد، پيامي روشن به مدعيان مسلماني داده‌ است كه:

رهرو آن نيست گهي تند و گهي خسته رود    رهرو آن است كه آهسته و پيوسته رود.
به هر حال انقلاب متعلق به همه مردم معتقد به نظام و قانون اساسي است و منحصر به گروه يا جناح خاصي نيست. مردمي كه براي حفظ انقلاب فرزندان خويش را در دفاع مقدس تقديم كرده‌اند و در همه مراحل هوشياري فردي و اجتماعي و وفاداري به نظام اسلامي را  ثابت نموده‌اند، با حضور در راهپيمايي 22 بهمن، حماسه سياسي مورد نظر رهبري نظام را كه با انتخابات 24 خرداد شروع شد، تكميل مي‌نمايند تا به عنوان سندي ديگر از افتخارات، در تاريخ اين سرزمين بماند.

اكبر هاشمي‌رفسنجاني
 رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین