کد خبر: ۲۳۰۵۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸

هواپیماهای دلهره‌آور بازگشتند!

بر اساس نامه نخجوانی، رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری به چهار ایرلاین کیش‌ایر، ایران‌ ایرتور، تابان و کاسپین مهلت داده شد تا آخرین روز بهمن 89 توپولف‌های خود را از ناوگان خارج کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در حالی حدود سه سال از خروج توپولف‌ها به‌عنوان یکی خبرسازترین هواپیماهای ناوگان هوایی کشور می‌گذرد که معاون وزیر راه از ورود سه هواپیمای جدید از نوع آنتونوف خبر داد، هواپیماهای ساخت بلوک شرق که یادآور خاطرات تلخی برای ایرانیان است.

هنوز هم نام توپولف یادآور حادثه غم‌انگیز انفجار و سقوط هواپیمای توپولف 154 هواپیمایی کاسپین است. هواپیمایی که در آسمان قزوین منفجر و تمام  168 مسافر و خدمه آن کشته شدند.

پس از این سانحه که در تیرماه 88 به وقوع پیوست فشار افکار عمومی سرانجام باعث شد تا دولت دستور خروج هواپیماهای توپولف را حدود 18 ماه بعد یعنی در بهمن ماه 89 صادر کند.

بر اساس نامه نخجوانی، رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری به چهار ایرلاین کیش‌ایر، ایران‌ ایرتور، تابان و کاسپین مهلت داده شد تا آخرین روز بهمن 89 توپولف‌های خود را از ناوگان خارج کنند.

این اولتیماتوم کارساز شد و از اولین روز اسفند هواپیماهای توپولف زمینگیر شدند. در آن زمان حمید بهبهانی وزیر وقت راه و ترابری اعلام کرده بود که از هواپیماهای توپولف برای حمل سبزیجات استفاده خواهد شد، موضوعی که بسیاری آنرا یک شوخی قلمداد کردند.

به هر حال در سه سال اخیر به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور، مسئولان به فکر استفاده از هواپیمای شرقی افتادند و مذاکراتی را برای بکارگیری آنتونوف‌های 158 انجام دادند. با وجود تاکید برخی مسئولان دولت قبلی پروسه ورود پسرخاله‌های توپولف به ایران فراهم نشد و پرونده خرید این نوع هواپیما حداقل تا پایان دولت دهم بلاتکلیف ماند.

این در حالی است که معاون وزیر راه و شهرسازی امروز از رونمایی سه فروند هواپیمای جدید در ناوگان هوایی کشور خبر داد و گفت: هواپیماهای مذکور از نوع آنتونف و دارای 40 تا 50صندلی است و با برخورداری از برد کوتاه، برای پرواز در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از سه فروند هواپیمای جدید که به تازگی به ناوگان هوایی کشور پیوسته است، رونمایی شد.

علیرضا جهانگیریان با اشاره به ورود 6 فروند هواپیمای جدید طی 2ماه گذشته، گفت: سه فروند از این هواپیماها به منظور برقراری پرواز در مناطق محروم توسط یکی از شرکت های هواپیمایی خصوصی به ناوگان هوایی کشور محلق شد.

این‌گونه به نظر می‌رسد تمایل و سیاست سازمان هواپیمایی کشوری با وجود توافقات ژنو و رفع تحریم‌ها به سمت و سوی استفاده از هواپیماهای ساخت بلوک شرق است. هواپیماهایی که اصلا خاطره خوشی از خود در اذهان عمومی به جای نگذاشته‌اند و تاکید بر ورود هواپیماهای شرقی می‌تواند به قیمت بی‌اعتمادی مردم ایران نسبت به سیستم حمل‌ونقل هوایی کشور تمام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین