کد خبر: ۲۳۰۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹

احمد خاتمی: عذرخواهی رییس جمهور از مردم شایسته تقدیر است

خاتمی با بیان این‌که که در کشور ما فضای آزادی برای بیان دیدگاه‌های مختلف است، تصریح کرد: البته فضای آزاد لوازمی می‌خواهد که از لوازم آن تحمل نقد و انتقاد سازنده است و اگر انتقاد از مرز انصاف بگذرد، غیرسازنده خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله سیداحمد خاتمی با تاکید بر این‌که از لوازم فضای آزاد، تحمل و انتقاد سازنده است، گفت: اقدام رئیس جمهور در عذرخواهی از مردم در ارتباط با مشکلات پیش آمده در مورد توزیع سبد کالا شایسته تحسین است.

این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که همه مسئولان این باور را دارند که انتقاد سازنده مایه رشد و شکوفایی و رسیدن به نظر صائب در اداره امور است، تصریح کرد: حضرت علی (ع) فرمودند که وقتی آرا و نظرات مختلف مطرح می‌شود و تضارت آرا ایجاد می‌شود، درست از ناردست و خطا از صحیح شناخته می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که انتقاد سازنده نیاز به بستر تحمل دارد، گفت: اگر آستانه تحمل افرادی که دارای قدرت سیاسی هستند و مورد نقد قرار می‌گیرند کم باشد، با نقد برخورد می‌کنند و زمینه برای ایجاد خفقان فراهم می‌شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با انتقاد و این‌که انتقاد سازنده مایه رشد کشور است، ادامه داد: مقام معظم رهبری که امور را از بالا می‌بینند و انصافا پدری خود را از اول رهبری‌شان تا کنون نشان داده‌اند، همواره در ارتباط با دولت‌ها نگاهی مهرآمیز و حامیانه داشتند و سفارش کردند که مردم ملاحظه دولت را داشته باشند؛ چرا که بار سنگینی بر دوش آن است و اگر قرار است نقدی صورت بگیرد این نقد باید سازنده باشد.

این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این‌که دولت نیز باید انتقاد سازنده را تحمل کند، گفت: آقای دکتر روحانی طی این ایام یک منشی از خود نشان دادند که ستودنی است و از جمله این‌که در رابطه با توزیع سبد کالا و مشکلاتی که پیش آمده از مردم عذرخواهی کردند و این صفت شایسته تحسین است که مسئولان وقتی کاری را انجام می‌دهند و می‌بینند این کار به صورت مطلوب انجام نشده از مردم عذرخواهی کنند و در جهت رفع آن مشکل اقدام نمایند.

وی افزود: ای‌کاش ایشان در دانشگاه شهیدبهشتی مخالفان توافق‌نامه ژنو را کم‌سواد نمی‌خواند؛ چرا که این موضوع با خط و مشیی که ایشان تعریف کرده‌اند سازگار نیست. آقای روحانی قبل از اینکه در سمت رئیس جمهور قرار گیرند در کتاب خود بر اهمیت انتقاد سازنده تاکید کردند و بعد از مسئولیت نیز ضمن تاکید بر این موضوع اعلام کردند، دولت باید آستانه تحمل خود را در برابر انتقادات حتی انتقاداتی که وارد نیست بالا ببرد.

این عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که این موضوع را نیز رئیس جمهور می‌تواند اصلاح کند، گفت: مناسب بود رئیس جمهور می‌گفتند که مخالفان و موافقان توافق‌نامه ژنو با یکدیگر مناظره کنند و در محضر مردم دیدگاه‌هایشان را بگویند.

خاتمی با بیان این‌که که در کشور ما فضای آزادی برای بیان دیدگاه‌های مختلف است، تصریح کرد: البته فضای آزاد لوازمی می‌خواهد که از لوازم آن تحمل نقد و انتقاد سازنده است و اگر انتقاد از مرز انصاف بگذرد، غیرسازنده خواهد بود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن پیام روشنی برای دنیای استکبار دارد، آنها متوجه می شوند که با یک ملت به پا خواسته روبرو هستند، مردم حامی انقلاب هستند و با تمام وجود از انقلاب اسلامی پاسداری می‌کنند.

این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که ان‌شاءالله ملت بزرگ ایران با راهپیمایی باشکوه خود باردیگر استکبارستیزی‌اش را به نمایش خواهد گذاشت و به اراجیف و سخنان سخیف دولتمردان آمریکا پاسخی کوبنده می‌دهد، گفت: مردم عزیز ما به نعمت حکومت دینی واقف هستند و شکر این نعمت حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین