کد خبر: ۲۳۰۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶

خبر وزیر نیرو از تعدیل تعرفه آب و برق

حمید چیت‌چیان اظهار کرد: اقتصاد آب و برق باید اصلاح شود تا پاسخگو باشیم و بخش خصوصی مایل به سرمایه گذاری در صنعت باشد؛ با اصلاح وضعیت اقتصاد آب و برق درآمد منطقی می‌شود و رشد منطقی نیز خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر نیرو در مورد میزان افزایش قیمت آب و برق اظهار کرد: در بند 80 قانون بودجه و با استفاده از قانون هدفمندی‌ دولت می تواند تصمیمات لازم را برای تغییر تعرفه اتخاذ کند و پس ازآن اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

حمید چیت‌چیان درجمع خبرنگاران اظهار کرد: اقتصاد آب و برق باید اصلاح شود تا پاسخگو باشیم و بخش خصوصی مایل به سرمایه گذاری در صنعت باشد؛ با اصلاح وضعیت اقتصاد آب و برق درآمد منطقی می‌شود و رشد منطقی نیز خواهد داشت.

سه دستور برای احیای دریاچه ارومیه پیش بینی شد


وزیر نیرو در مورد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به این‌که در روز چهارشنبه جلسه کارگروه احیای دریاچه ارومیه برگزار خواهد شد گفت: سه دستور مهم پیش بینی کردیم از جمله اجرای 19طرح اولویت دار در جلسه مطرح می‌شود.

وی افزود: اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها در جلسه آتی مطرح می‌شود البته در حال حاضر بسیاری از کارها در حال انجام است. از سوی دیگر رهاسازی آب از سدهای موجود در حوضه دریاچه ارومیه و پروژه‌های انتقال آب مطرح است که پیگیری می‌شود.

برداشت مقطعی تحریم تحول ویژه‌ای در آب و برق ایجاد نمی‌کند

چیت‌چیان در مورد آثار حذف تحریم ها گفت: خوشبختانه در بسیاری از موارد در بخش تجهیزات، کارهای پیمانکاری و فن‌آوری رشد داشته‌ایم بنابراین برداشت مقطعی تحریم تفاوت ویژه‌ای در آب و برق ایجاد نمی‌کند. البته کارها کمی تسهیل می‌شود.

وزیر نیرو افزود: امیدواریم رفع تحریم‌ها اثرات مثبت داشته باشد حرکتی که صورت گرفت در ملت انگیزه ایجاد کرد و ما تا حدود زیادی در حوزه آب و برق خوداتکا شده‌ایم.

تشریح 22 هزار میلیارد تومان بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران


چیت‌چیان با اعلام این خبر که وزارت نیرو 4 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران در بخش آب بدهکار است، گفت: قریب به پنج هزار میلیارد تومان نیز در بخش برق بدهکاریم.

وی افزود: به نیروگاه‌های خصوصی نیز حدود چهار هزار میلیارد تومان و به بانک‌ها حدود هفت هزار میلیارد تومان بدهکاریم و تمام تلاشمان را برای پرداخت بدهی‌ها انجام می‌دهیم.

نگرانی برای تامین برق همیشه وجود دارد

به گزارش ایسنا، وزیر نیرو با اشاره به نگرانی برای تامین برق در تابستان 94 گفت: با استفاده از مکانیسم مجلس در بند 19 قانون برای تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی در راستای افزایش تولید و قراردادهای متعددی بستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین