کد خبر: ۲۳۰۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲

قیمت لبنیات تغییر نمی‌کند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: تا پایان سال ۹۳ هیچ افزایش قیمتی در لبنیات نخواهیم داشت و به جای آن دولت با پرداخت یارانه به این صنعت از آن حمایت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مظفر انصاری امروز، یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری موفق شدیم بیش از یک هزار و 285 مجوز صنعتی صادر کنیم که از این تعداد 591 مجوز تاسیسات، 188 مجوز به منظور بهره‌برداری و 106 مجوز مربوط به طرح توسعه واحدهای صنعتی بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه با وجود شش سال خشکسالی پی در پی ذخیره غلات انجام شده است، خاطرنشان کرد: با همکاری مداومی که با سازمان جهاد کشاورزی استان برقرار کرده‌ایم توانستیم ضمن پیشتاز بودن در تهیه غلات، رتبه اول استان در تولید شیر و مقام دوم در تولید مرغ را حفظ کنیم.

انصاری با تاکید بر اینکه توزیع سبد کالا اثرات خوبی در کنترل نقدینگی دارد و نقدینگی کمتر به جامعه تزریق خواهد شد، ادامه داد: با توجه به اینکه اولین اثر نقدینگی، تورم است، با تصمیمات خوبی که دولت در خصوص توزیع سبد کالا گرفته می‌توان از تورم جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در توزیع اقلام سبد کالا در استان وجود ندارد، تصریح کرد: تنها مشکل موجود مربوط به زمان توزیع تخم مرغ است زیرا باید بر اساس تاریخ مصرف توزیع آن انجام شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: از تمامی مردم می‌خواهیم نگران دریافت سبد کالایی نباشند زیرا تا پایان سال و به آخرین نفر باقی مانده نیز سبد کالا تعلق خواهد گرفت.

انصاری با بیان اینکه به ستاد اقتصادی کشور پیشنهاد شده که در سبد کالایی مردم، مواد غذایی گنجانده شود که نقش مهمی در رفع نیازهای خانوار داشته باشند، افزود: برای نمونه شکر بسته بندی شده، ماکارونی، رب گوجه و تن ماهی از جمله کالاهایی هستند که به ستاد مرکزی توزیع کالا پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه سهم استان اصفهان در توزیع سبد کالا، 938 هزار نفر اعلام شده است، خاطرنشان کرد: البته در این آمار نیروهای مسلح و نیروی انتظامی حساب نشده‌اند و تنها به 565 هزار شهروند اصفهانی سبد کالا تعلق خواهد گرفت که تاکنون 50 درصد سبد کالای مردم تامین شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه پنج قلم سبد کالا، تولید داخلی خود استان بوده است، گفت: تنها محصولی که نتوانستیم خودمان تهیه کنیم برنج بوده است.

انصاری با تاکید بر اینکه باید ابتدا به دهک‌های خاص مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی سبد کالا تعلق می‌گرفت، ادامه داد: خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی در خصوص توزیع کالا گزارش نشده به طوری که حتی در دورترین نقاط استان نیز سبد کالا ارایه شده است. اسکاد، اتکا، امکان، رفاه و فرهنگیان پنج مرکزی هستند که متولی توزیع سبد کالا هستند و حدود ۳۰۰ شعبه برای توزیع کالا در استان در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 270 هزار بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 30 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و به تعزیرات ارسال شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به دریافت سبد کالا ایرانیان مقیم کشورهای دیگر گفت: ایرانیان خارج کشور در صورت داشتن کارت یارانه و تایید از طریق سامانه دریافت سبد کالا می‌توانند کالاهای خود را دریافت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین