کد خبر: ۲۳۰۷۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳

رسیدگی به پرونده قالیباف در دیوان عدالت اداری

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری از رسیدگی به پرونده شکایت دو وکیل دادگستری از انتصاب مجدد ˈ محمد باقر قالیبافˈ به عنوان شهردار تهران در هیات تخصصی دیوان عدالت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی اکبر بختیاری ˈ عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در جلسه امروز بررسی های اولیه روی این پرونده انجام و ادامه بررسی ها به جلسه هفته آینده موکول شد.

بختیاری در پاسخ به این سئوال که بررسی های هیات تخصصی دیوان عدالت درباره این پرونده چقدر زمان می برد؟ گفت: این مساله قابل پیش بینی نیست و امکان دارد هفته آینده اتخاذ تصمیم شود یا نیاز به بررسی های بیشتر داشته باشد.

به گفته بختیاری طبق قانون جدید دیوان عدالت اداری در صورتی که هیات تخصصی دیوان در گزارش خود مصوبه شورای شهر را در خصوص انتصاب مجدد قالیباف به عنوان شهردار تهران خلاف قانون تشخیص دهد، پرونده برای رسیدگی نهایی به هیات عمومی دیوان عدالت ارجاع می شود.

مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری ادامه داد: در صورتی که کمیسیون تخصصی با رای اکثریت اعضا مصوبه شورای شهر را خلاف قانون نداند، حکم در کمیسیون صادر می شود و نیاز به رسیدگی در هیات عمومی نیست.

پس از انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران برای سومین بار متوالی، چند حقوقدان با شکایت در دیوان عدالت اداری خواستار ابطال این انتخاب شورای شهر شدند که درخواست صدور دستور موقت برای لغو حکم شهرداری قالیباف از سوی قاضی پرونده مردود و پرونده برای رسیدگی ماهیتی به کمیسیون تخصصی دیوان عدالت اداری ارجاع شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین