کد خبر: ۲۳۰۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۱

وزیر اقتصاد روسیه عازم تهران می‌شود

وزارت اقتصاد روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که وزیر اقتصاد روسیه به زودی در راس یک هیات تجاری روسی به ایران سفر می کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت اقتصاد روسیه در بیانیه‌ای از سفر وزیر اقتصاد این کشور به ایران در راس یک هیات تجاری روسی خبر داد.

به گزارش المیادین، وزارت اقتصاد روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که وزیر اقتصاد روسیه به زودی در راس یک هیات تجاری روسی به ایران سفر می کند.

سخنگوی وزارت توسعه اقتصادی روسیه بدون اشاره به زمان این سفر اعلام کرد که آلکسی اولوکایف وزیر توسعه اقتصادی این کشور برای انجام دیدار رسمی به ایران سفر خواهد کرد.

خبرگزاری ریانووستی روز چهارشنبه به نقل از لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران اعلام کرد وزیر توسعه اقتصادی کشورش روز 21 ماه مارس آینده (روز اول فروردین ماه) به تهران سفر خواهد کرد.

به گفته جاگاریان، وزیر توسعه اقتصادی روسیه به طرف ایرانی پیشنهاد مبادله نفت در ازای ساخت خطوط آهن را خواهد داد.

اولوکایف به تازگی در حاشیه اجلاس جهانی داووس گفته بود که بازگشت ایران به بازار انرژی جهانی پس از لغو تحریم ها به تدریج خواهد بود و پیش بینی عواقب آن برای بازار نفت و بهای آن دشوار است.

به گزارش تسنیم، برخی از کارشناسان معقدند با توجه به اینکه مرحله‌ای جدید در تحریم‌ها آغاز شده است، به نظر می‌رسد که تهران و مسکو علاقه‌مند به توسعه روابط اقتصادی هستند. این دو کشور نه تنها در بخش‌های هسته‌ای و نظامی بلکه در حوزه‌های انرژی و صنعتی نیز دارای پتانسیل همکاری هستند. علاوه بر این، تعاملات امنیتی، نظامی و اقتصادی بین ایران و روسیه می‌تواند راه را برای نقش بزرگتر روسیه در خلیج فارس، یکی از حوزه‌های نفوذ سنتی آمریکا، هموار سازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین