کد خبر: ۲۳۰۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸
مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

سخنرانی رئیس‌جمهور در راهپیمایی 22 بهمن آغاز شد

سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در میدان آزادی تهران دقایقی قبل آغاز شد. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که صبح امروز همانند دیگر اقشار مختلف مردم در راهپیمایی 22 بهمن در تهران حضور پیدا کرده بود، دقایقی پیش سخنرانی خود را در جمع راهپیمایان 22 بهمن آغاز کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور مردم ایران اسلامی در سراسر کشور آغاز شد. 

مردم از ساعاتی قبل از آغاز رسمی راهپیمایی 22 بهمن حرکت خود را از مسیرهای دهگانه به سمت میدان آزادی آغاز کرده اند.

مسیرهای دهگانه مراسم راهپیمایی 22 بهمن به این شرح است:

مسیر اول مسجد امام حسین(ع) است و میدان امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی و میدان آزادی را در برمی گیرد.

مسیر دوم مسجد جامع ابوذر است و میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان آیت الله سعیدی و میدان آزادی را در بر می گیرد.

مسیر سوم مسجد امام هادی (ع) است و خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان شهید آیت الله سعیدی و میدان آزادی را در بر می گیرد.

مسیر چهارم مسجد دارالسلام است و محورهای میدان منیریه خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی و میدان آزادی را در برمی گیرد.

مسیر پنجم مسجد الجواد (ع) است و شامل میدان هفتم تیر، خیابان آیت الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی و میدان آزادی است.

مسیر ششم مسجد حضرت امیر (ع) است و محورهای خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی و میدان آزادی را در بر می گیرد.

مسیر هفتم مسجد المهدی (عج) است و شامل خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی و میدان آزادی است.

مسیر هشتم مسجد حضرت ابوالفضل (ع) است و خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی و میدان آزادی را در بر می گیرد.

مسیر نهم مسجد امام سجاد (ع) است و خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح و میدان آزادی را در بر می گیرد.

مسیر دهم مسجد امام جعفر صادق (ع) است و شامل فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح و میدان آزادی است.

راهیپیمایان پس از طی مسیرهای ده گانه در میدان بزرگ آزادی تجمع کرده و شاهد اجرای برنامه های مختلفی از جمله اجرای سرود دسته جمعی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و قرائت قطعنامه پایانی راهپیمایی خواهند بود. محمدمنصور کوشش مدیرکل مطبوعات خارجی وزارت ارشاد در مورد حضور خبرنگاران خارجی در این مراسم، گفت: 194 خبرنگار مقیم و غیرمقیم راهپیمایی 22 بهمن را انعکاس می دهند، تونس، فرانسه، ژاپن و آمریکا بیشترین خبرنگار را به ایران اعزام کرده اند.

تونس با 27 خبرنگار، فرانسه با 14 خبرنگار، ژاپن با 9 خبر و همچنین آمریکا با 8 خبرنگار، جز کشورهایی هستند که بیشترین خبرنگار را برای پوشش اخبار مربوط به راهپیمایی 22 بهمن به ایران اعزام کرده اند.

شخصیت های مذهبی، ملی، سیاسی، احزاب و گروه های مختلف در روزهای گذشته با انجام مصاحبه وانتشار بیانیه هایی بر اهمیت راهیپمایی 22 بهمن تاکید و مردم فهیم ایران اسلامی را به حضور گسترده در این روز دعوت کرده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی یکی از مظاهر اقتدار ملی، اجتماعات عظیم مردم همچون راهپیمایی 22 بهمن و همچنین انتخابات گوناگون برشمرده و فرمودند: روز 22 بهمن همه خواهند دید، ملت ایران بار دیگر در همه شهرها با استحکام به صحنه خواهد آمد و اقتدار ملی خود را به جهانیان نشان خواهد داد.

شخصیت های مختلف نیز حضور قدرتمند مردم در راهپیمایی 22 بهمن را خواستار شدند که مهم ترین آن سخنان حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران بود.

رییس جمهوری گفت: ازهمه جناح ها، احزاب و اقوام می خواهم همه و همه، پیر و جوان، زن و مرد، مخصوصا جوانان عزیز که در روز 22 بهمن حماسه بزرگ دیگری را بیافرینند و امیدوارم شاهد شکوه و عظمت در روز 22 بهمن امسال باشیم.

به گزارش ایرنا، تلاش های دولت تدبیر و امید در عرصه های داخلی و خارجی، توافق هسته ای ژنو، حضور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل و مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس، همچنین سفرهای متعدد مقامات کشورهای جهان برای حضور در ایران و انجام دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران که نشانگر دیپلماسی فعال دولت است، رنگ و بوی دیگری به راهپیمایی 22 بهمن 92 داده به گونه ای توجه بیشتری در سراسر جهان به آن معطوف شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین