کد خبر: ۲۳۰۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
بخاطر حادثه کشتی مرمره

موافقت اسرائیل با پرداخت 20 میلیون دلار غرامت به ترکیه

اسرائیل بابت کشتن 9 شهروند ترکیه در حادثه کشتی مرمره 20 میلیون دلار غرامت می دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: براساس یک گزارش خبری منتشر شده در روز سه شنبه، اسرائیل غرامت 20 میلیون دلاری را به خانواده های 9 قربانی حادثه کشتی مرمره می پردازد.

در این حادثه که 4 سال پیش روی داد ارتش اسرائیل با حمله به کشتی مرمره، 9 شهروند ترکیه را به قتل رساند. این کشتی در قالب کاروان آزادی، ضمن حمل کمک های انسان دوستانه قصد داشت برای شکستن محاصره منطقه غزه اقدام کند. افراد حاضر در این کاروان دریایی و از جمله این 9 شهروند مقتول ترکیه نیز فعالان صلح طلب و حامی فلسطین بودند.

کانال دوم تلویزیون اسرائیل گزارش داد: هنوز زمان معینی برای امضای توافقنامه اسرائیل و ترکیه درباره پرداخت این غرامت مشخص نشده است زیرا بخش زیادی از مقامات ترکیه نسبت به یکی از بندهای این توافقنامه به شدت اعتراض دارند.

جزئیات این بند از توافقنامه اعلام نشده است.
ارتش اسرائیل در سال 2010 با حمله به کشتی حامل کمک های انسان دوستانه مرمره شمار زیادی را نیز زخمی کرد.

این حادثه منجر به بحران سیاسی در روابط آنکارا - تل آویو شد. به دنبال این حادثه، ترکیه سفیر خود را از اسرائیل فراخواند. رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه هم عذرخواهی تل آویو و پرداخت غرامت را شرط عادی سازی روابط اعلام کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آلمان، در ماه مارس گذشته، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در تماس تلفنی با اردوغان، عذرخواهی رسمی تل آویو را اعلام کرده بود. پس از آن، سلسله مذاکراتی میان دو طرف درباره پرداخت غرامت نیز آغاز شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین