کد خبر: ۲۳۱۰۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸

200 هزار تومان، هزینه جمع‌آوری هر کودک کار !

با تصویب این قانون می‌توان با والدین و سرپرستانی که از کودکانشان سوء استفاده می‌کنند چه اتباع بیگانه باشند و چه تابعیت ایرانی داشته باشند آنها را خلع ید کرد و برخورد جدی با آنها صورت خواهد گرفت. این قانون این اختیار را به سازمان بهزیستی خواهد داد تا کودکان را از این والدین بگیرد و به خانواده‌های جایگزین تحویل دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در 9 استان کشور از جمله تهران 70 درصد کودکان کار از اتباع بیگانه هستند، افزود: در حال حاضر برای برخورد با این کودکان خلاء‌های قانونی وجود دارد که با تصویب قانون "حمایت از کودکان بزه دیده" این مشکل حل خواهد شد.

محمد نفریه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سازمان بهزیستی برای رسیدگی به کودکان کار برنامه‌های مختلفی از جمله مراکز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را طراحی کرده است اما برای ساماندهی کودکان کار اتباع بیگانه با مشکلاتی مواجه هستیم. برخی از این افراد بدون کارت اقامت در کشور حضور دارند اما کار کردن عده‌ای دیگر که کارت اقامت دارند و واداشتن آنها به تکدی‌گری، عملی غیرقانونی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به خلاءهای قانونی در برخورد با این افراد، افزود: جمع‌آ‌وری هر کدام از این افراد برای بهزیستی 200 هزار تومان هزینه دارد اما پس از جمع‌آوری بلافاصله بعد از چند روز آنها تحویل خانواده‌هایشان می‌شوند و دوباره وارد چرخه کار می‌شوند؛ مطابق قوانین موجود تا زمانی که این کودکان سرپرست داشته باشند، بهزیستی مکلف به تحویل آنها به سرپرست‌هایشان است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه تصویب قانون حمایت از کودکان بزه دیده می‌تواند مشکلات رسیدگی به کودکان کار اتباع بیگانه را حل کند، تصریح کرد: در حال حاضر قانونی تحت عنوان حمایت از کودکان بزه دیده در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که با تصویب این قانون می‌توان با والدین و سرپرستانی که از کودکانشان سوء استفاده می‌کنند چه اتباع بیگانه باشند و چه تابعیت ایرانی داشته باشند آنها را خلع ید کرد و برخورد جدی با آنها صورت خواهد گرفت. این قانون این اختیار را به سازمان بهزیستی خواهد داد تا کودکان را از این والدین بگیرد و به خانواده‌های جایگزین تحویل دهد.

نفریه، نقش مردم در حل معضل کودکان کار را بسیار پررنگ توصیف کرد و اظهار کرد: شهروندان باید به این نکته توجه کنند که کمک آنها به کودکان کار حضور آنها را در خیابان تضمین می‌کند و تا زمانی که این کودکان از لحاظ اقتصادی برای والدین و افرادی که از آنها سوء استفاده می‌کنند، سوددهی داشته باشد، این کار ادامه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین