کد خبر: ۲۳۱۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵

رشد سرمایه‌گذاری منفی 18 درصدی در سال گذشته

رییس سازمان ملی بهره‌وری با اعلام نرخ رشد سرمایه‌گذاری منفی 18 درصد در سال گذشته گفت: ممکن است شاخص‌های کلان اقتصادی در سال آینده مثبت نباشد اما روند روبه‌ بهبود و با دوامی خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ناهید طباطبایی ، در مورد روند تغییر رشد سرمایه‌گذاری در سال آینده اظهار کرد: رشد سرمایه‌گذاری کشور در سال گذشته بسیار نامطلوب و در حدود منفی 18 درصد بود، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که با انجام اصلاحات در کوتاه‌مدت روند آن مثبت شود.

وی تاکید کرد: تغییرات و اصلاحات باید با دوام و با پایه‌ای محکم انجام شود، این در حالی است که اکنون سرعت اصلاح شاخص‌های کلان اقتصادی به دلیل شرایط نامطلوب بسیار کند خواهد بود.

رییس سازمان ملی بهره‌وری با بیان این‌که با وجود اقدامات انجام شده برای کاهش تورم باز هم تا پایان سال بیش از 30 درصد خواهد بود، خاطر نشان کرد: از سویی دیگر رشد اقتصادی، صنعت و سرمایه‌گذاری تا انتهای سال جاری منفی است، بنابراین نمی‌توان تصور کرد که شاخص‌های کلان اقتصادی در سال آینده مثبت شود.

طباطبایی توضیح داد: اگرچه ممکن است متغیر‌های اقتصادی تا سال آینده مثبت نشود، اما به‌طور یقین روند حرکت آنها به سوی مثبت حرکت کرده و این بهبود و روند می‌تواند بادوام و مستمر باشد.

وی هم‌چنین در مورد تغییرات نرخ بهره‌وری در سال پیش‌رو عنوان کرد: تغییرات بهره‌وری تابعی از مولفه‌هایی است که بسیاری از آنها اکنون نیازمند اصلاحات پایه‌ای هستند و نمی‌توان در مورد رشد آن اظهارنظر کرد.

رییس سازمان ملی بهره‌وری اضافه کرد: برای رشد بهره‌وری باید اقدامات اصلاحی انجام شود، اما مهم‌تر از آن تغییر جهت مثبت بادوام خواهد بود.

به گزارش ایسنا، طباطبایی ابراز امیدواری کرد: تا رفتار اقتصادی دولت و سایر ارگان‌های وابسته به آنها به گونه‌ای باشد که مولفه‌های اصلی و متغییر‌های اصلی روند روبه رشدی را طی کرده و در رشد اقتصادی مثبت موثر باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین