کد خبر: ۲۳۱۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱

پنتاگون: در صورت انحراف برنامه هسته‌ای ایران ارتش آمریکا برای هر گزینه‌ای آماده است

بنا به گزارش شینهوا، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا شب گذشته در کنگره گفت که واشنگتن به ایران اجازه نخواهد داد که سلاح هسته ای بسازد و اگر ایران تصمیم به استفاده از مذاکرات هسته ای به عنوان پوششی برای ساخت سلاح هسته ای بگیرد واشنگتن آن را کشف میکند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: الیسا اسلوتکین معاون امور امنیت بین الملل وزیر دفاع آمریکا به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان گفت: نیروهای نظامی آمریکا برای هر گزینه ای آماده هستند اگر تهران همزمان با ادامه دیپلماسی تصمیم به توسعه مخفیانه برنامه سلاح هسته ای خود بگیرد.

اسلوتکین گفت: هرگونه توافق جامع که در مذاکرات حاصل شود بر ابزارهای قابل راستی آزمایی تاکید خواهد کرد. و مهمتر اینکه ما مطمئن هستیم که می‌توانیم فاصله ایران با ساخت سلاح هسته ای و حرکت این کشور به سمت آن را بگوییم و اگر تصمیمی در این زمینه اتخاذ شده باشد حداقل یک سال زمان خواهد برد.

معاون وزیر دفاع آمریکا افزود: ما اکنون بر روی چشم انداز توافق هسته ای جامع، براساس اقدامات قابل راستی آزمایی، تمرکز کرده‌ایم که ما و جامعه بین المللی را مطمئن می‌سازد که ایران به دنبال دستیابی به بمب هسته ای نیست.

 آمریکا با دقت آزمایش‌های موشکی ایران را رصد می‌کند

همچنین چند روز پس از واکنش آمریکا به اعزام ناوهای ایرانی به اقیانوس اطلس، سخنگوی پنتاگون با اشاره به آزمایش موشک‌های بالستیک جدید در ایران گفت که واشنگتن با دقت این اقدامات را رصد می‌کند.

بنا به گزارش سی ان ان، ایران با موفقیت یک مدل از موشکهای بالستیک، که قادر است تمام تجهیزات نظامی دشمن را منهدم کند، را با موفقیت آزمایش کرد.

مقامات آمریکایی می‌گویند که با دقت آنها را زیر نظر دارند.

دریادار «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که پنتاگون این گزارشها را دریافت کرده است.

وی افزود: برنامه موشکی ایران تهدیدی برای منطقه است و این موضوعی است که با دقت آن را رصد می‌کنیم.

سی ان ان به نقل از خبرگزاری فارس نوشت: آزمایش موشک‌های جدید ایران چند روز از انتشار اخباری درباره اعزام ناوهای جنگی ایران به مرزهای آبی آمریکا انجام شد.

به گزارش فارس، آمریکا نسبت به این موضوع نیز واکنش نشان داد اما گفت که ناوهای ایرانی هنوز وارد آبهای اقیانوس اطلس نشده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین