کد خبر: ۲۳۱۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶

لاریجانی: ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست

رئیس مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا در این باور منطقی بود که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و تنها از راه گفت‌وگو بین طرفین می‌توان به پایان بحران فکر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هیاتی متشکل از سی تن از خبرنگاران و مدیران شبکه های تلویزیونی، ماهواره ای و مطبوعاتی بین المللی کشور تونس پیش از ظهر امروز چهارشنبه 23 بهمن ماه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی  ضمن خوشامدگویی به هیات تونسی و اشاره به سفر هفته گذشته خود به این کشور گفت: تصویب قانون اساسی تونس اقدامی مهم و بنیادین در مسیر انقلاب این کشور است.

لاریجانی ادامه داد: انقلاب مردمی در کشور دوست و برادر تونس که منجر به سقوط دیکتاتوری سابق این کشور شد تحول مهمی در سطح منطقه وجهان اسلام به شمار می رود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس از هر گونه توسعه روابط و همکاری با جمهوری جدید تونس استقبال و حمایت می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار در پاسخ به سوالی درباره لزوم وحدت کشورهای اسلامی در قبال توطئه های خارجی گفت: دشمنان اسلام با ایجاد موانع تصنعی از قبیل بوجود آوردن گروه های افراطی و تکفیری که در ادامه سیاستهای گذشته آنها مبنی بر اشغال سرزمین های اسلامی صورت می گیرد، قصد دارند توان و انرژی فراوان ناشی از ایجاد بیداری در کشورهای مسلمان را در جهت انحراف از موضوعات اصلی همچون اصل بقای رژیم صهیونیستی هدر دهند.

لاریجانی گفت: نیاز مبرم دنیای اسلام، وحدت و همبستگی دینی است و نباید به توطئه گران فرصت داد از اختلافات عقیدتی مسلمانان در جهت از بین بردن منافع منطقه ای و بین المللی آنان بهره ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع پرونده هسته ای کشور افزود: گزاره اصلی مناقشه هسته ای ایران بهانه جویی های مکرر ناشی از زورگویی برخی قدرتها و ممانعت از دستیابی یک کشور مسلمان به دانش صلح آمیز هسته ای است.

وی ادامه داد: غرب خود می داند ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست ولی براساس تئوری خودساخته آنها در مورد جهانی سازی قصد دارند مانع هرگونه پیشرفت مسلمانان در انواع فن آوری ها شوند.

لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نقش کشورهای اسلامی در مقابله با تلاش رژیم صهیونیستی برای ناکام گذاشتن انقلاب های پدید آمده در منطقه چیست، گفت: روشنگری پیرامون ابعاد توطئه های خارجی در دوران پس از وقوع انقلاب های منطقه ای کار بسیار مهمی است که باید توسط رسانه ها و طبقات روشنگر صورت گیرد تا با هر گونه انحراف مقابله شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: به نتیجه رسیدن انقلاب تاریخی اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (ره) سالها به طول انجامید و برای تکامل انقلاب های منطقه ای نیز نیاز به زمان است و کشورهای زورگو و طرفدار دیکتاتوری ممکن است به صورت یک انقلاب خاک بپاشند اما قادر به محو کردن آن نخواهند بود.

لاریجانی از سوریه به عنوان کشوری که تاوان قرار گرفتن در خط مقدم مقاومت علیه سیاستهای تجاوزگرانه صهیونیستی را می دهد یاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا در این باور منطقی بود که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و تنها از راه گفتگو بین طرفین می توان به پایان بحران فکر کرد.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: اکنون پس از نزدیک به سه سال خشونت و افراطی گری و صدور سلاح و تروریست به این کشور به این نتیجه رسیده اند که مسیری غیر از گفتگو کارساز نیست.

لازم به ذکر است در این دیدار عبدالله الزواری رئیس هیات خبرنگاران تونسی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و قدرتمند در جهان اسلام نام برد و ضمن تقدیر از مواضع اصولی مقامات جمهوری اسلامی ایران در قبال انقلاب تونس خواستار حمایت هرچه بیشتر مجلس شورای اسلامی از فرایند توسعه مناسبات و همکاری های فی مابین و نیز انتقال تجارب مفید کشورمان در زمینه مسائل تقنینی و پیشرفت های علمی و صنعتی به تونس شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین