کد خبر: ۲۳۱۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷

طنز/ شهرداری از نردبان شکایت کرد

شهرداری (با مسوولیت محدود) گزارش زیر را از خودش بروز داد. مطالب توی پرانتز کار ما و باقی مطالب کار طنزنویسان شهرداری است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پوریا عالمی در مطلب طنزی که در روزنامه در شرق منشر شده است، نوشت: به‌دنبال حادثه تاسف‌بار حریق در ساختمان 117 خیابان جمهوری اسلامی و مصاحبه شهردار تهران مبنی بر رسیدگی دقیق و فنی به موضوع (الان با دقیق و فنی آشنا می‌شویم) و یافته‌های تیم‌های بازرسی به شرح زیر است:

1- مجددا ضایعه درگذشت دونفر از شهروندان را در این حادثه تسلیت عرض کرده و مراتب همدردی خود را با خانواده این عزیزان و مردم تهران اعلام می‌کنیم. (مجددا نه. چون نمی‌دانیم کجا تسلیت گفتند. مجلس ختم هم که نرفته بودند. پس لابد منظورشان از مجددا همان جدیدا است.)

2- بررسی‌های انجام‌شده حاکی از آن است که فرماندهی عملیات امداد و نجات در صحنه با جسارت و مهارت کامل انجام گرفته است. (از شهروندان تقاضا می‌شود برای اینکه مدیران، مسوولان، سخنگویان و فرماندهی عملیات که با جسارت و مهارت کامل قضیه را فرماندهی کرده‌اند، چشم نخورند، یک مشت اسفند دود کنید. همین الان و سریع، چون مدیران ما در خطر چشم‌خوردن هستند.)

3- آنچه تاکنون به‌عنوان جمع‌بندی‌های اولیه به دست آمده حاکی از تاثیرگذاری منفی دو مساله عدم عملیاتی‌شدن نردبان اول و شلوغی و ازدحام صحنه حادثه است. (پس متوجه شدیم تقصیر مردم است که صحنه حادثه را شلوغ کردند. لطفا مردم از مسوولان که جسارت و مهارت کامل دارند، عذرخواهی کنند و قول بدهند دیگر شلوغی نمی‌کنند.)

4- ... وجود مقادیر معتنابهی از وسایل و اشیای قابل‌حریق مثل نخ، البسه و پشم‌شیشه در مسیر پله‌ها از دیگر عوامل اصلی این حادثه بوده است. (کجای دنیا در کارگاه دوزندگی نخ و البسه و پشم‌شیشه وجود دارد؟ دوزندگان عزیز برای پیشگیری از آتش‌سوزی لطفا جای نخ و سوزن و پشم‌شیشه، از آجر، بلوک سیمانی، تیرآهن و شترگلو استفاده کنند. ممنون.)

5- بررسی عملکرد عملیات نجات سال‌های گذشته توسط آتش‌نشانی، نشانگر افزایش مهارت و استفاده بهینه از ابزار و امکانات موجود در سازمان است. (بله. مردم در این فاصله رفته‌اند باشگاه و تمرین کرده‌اند که در «استقرار مستحکم خود لب پنجره» ناتوانی نداشته باشند.)

6- در خاتمه متذکر می‌شویم شهرداری تهران همچنان خود را آماده خدمت‌رسانی به مردم در حوادث احتمالی پیش‌رو دانسته و... (خب. مردم توجه کنند که شهرداری اعلام آمادگی کرده خدمت مردم برسد. یعنی خدمت‌رسانی کند. برای همین زیر پل مراقب ریختن پل، در تونل مترو مراقب سیلاب، در ایستگاه مترو مراقب دستفروش‌ها که خودشان را پرت نکنند پایین و در هنگام آتش‌سوزی مراقب لب پنجره باشند.)

پایان‌بندی
بعد از نزدیک به یک‌ماه انشای بالا را شهرداری منتشر کرده و دریغ از دوخط ابراز تاسف یا قبول مسوولیت. ما متوجه شدیم بنا بر نامه بالا، مقصر اصلی نردبان بوده و بدهی 430میلیونی شهرداری به شرکت یویکو ماگیروسو، ضعف مدیریت و چه‌وچه ربطی به هیچ‌چیز دیگر نداشته است.

نتیجه‌گیری
نتیجه می‌گیریم در اینجا همیشه اشیای بی‌جان مقصر هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین