کد خبر: ۲۳۱۳۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۷

جلالی: حماسه‌اقتصادی در گرو ریشه‌کنی فساد است

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد اگر فساد اداری، اقتصادی و اجتماعی را ریشه کن کنیم، حماسه اقتصادی به نحو مطلوبی محقق می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد اگر فساد اداری، اقتصادی و اجتماعی را ریشه کن کنیم، حماسه اقتصادی به نحو مطلوبی محقق می شود.

به گزارش ایرنا، کاظم جلالی روز جمعه در نخستین کنفرانس بین المللی حماسه سیاسی و اقتصادی در محل سالن بصیرت لانه جاسوسی، اصلی ترین سلاح دشمن علیه ایران را نفت و تحریم منابع نفتی عنوان کرد.

وی ادامه داد: اگر سال هایی که درآمدهای نفتی به بالاترین سطح رسیده بود کاهش وابستگی بودجه را به نفت مدنظر قرار داده بودیم، دشمن نمی توانست از این راه با ما مقابله کند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد در این زمینه کوتاهی کرده ایم و جامعه را نسبت به موضوع اقتصادی و موارد دیگر آن بخوبی آگاه نکره ایم.

** برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به تولید داخلی توجه شود

رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه قانون بودجه ریزی کشور نیازمند اصلاح است، گفت: باید در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در راستای حماسه اقتصادی به تولید داخلی توجه شود.

وی با بیان اینکه امروز اصلی ترین موضوع چالش برانگیز کشور ما اقتصاد است، افزود: این وضعیتی که برای کشور ما به وجود آمده یک فرصت اقتصادی خوب محسوب می شود و البته از وضع موجود استقبال نمی کنم.

جلالی یادآور شد: ما قوانین لازم را در زمینه اقتصاد مقاومتی و اهداف حماسه اقتصادی در مجلس احصاء کرده ایم و دستورالعمل اقتصاد مقاومتی را نیز مشخص کرده ایم.

رییس مرکز پژوهش های مجلس یادآور شد: زمانی دشمنان انقلاب می گفتند که انقلاب می خواهد واپس گرایی و عقب ماندگی در کشور ایجاد کند، بعد از آن گفتند که ایران می خواهد به بمب اتم دست یابد که امروز آنها به این تناقض گویی هایشان اعتراف کردند.

وی ادامه داد: اگر امروز توانستیم حماسه سیاسی و اقتصادی را محقق کنیم به این دلیل است که سخن رهبر انقلاب را به عنوان دارو و نسخه شفابخش در سرلوحه کارهایمان قرار داده ایم .

جلالی در ادامه گفت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری که انتخاباتی رقابتی بود و هم در راهپیمایی 22 بهمن امسال حضور پرشکوه داشتند که موجب شد حماسه سیاسی محقق شود.

وی با بیان این که انقلابی در ایران با مرجعیت روحانیت شکل گرفت یادآور شد: ملت ایران با انقلاب بزرگ و شکوهمندی خود در سال 57 دین را به متن زندگی بازگرداند به طوری که در حال حاضر ایران با حکومت دینی در منظر جهان شناخته می شود و برای آنها این سوال مطرح است که آیا می توان با دین حکمرانی خوب داشت؟

جلالی افزود: با شکل گیری انقلاب اسلامی ایران یک حرکت در دنیا شکل گرفت و انجام شد و اگر امروز بتوانیم یک مدل موفق از حکومت دینی داشته باشیم، می توانیم در خارج از کشور مدل مناسبی برای ایجاد حکومت های دینی در دنیا باشیم.

رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان این که اصلی ترین پایگاه مردم نماز جمعه ها، نماز جماعت ها و مساجد است یادآور شد: اگر بتوانیم یک مدل موفق از حکومت دینی در داخل کشور داشته باشیم، می توانیم حرکت های منطقه را که در این رابطه ایجاد شده تقویت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین