کد خبر: ۲۳۱۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰

ساعتی 2 کشته و 38 زخمی در جاده های كشور

پیکار نابرابر انسانها و خودروها در جریان تصادفات رانندگی در جاده های کشورمان همچنان ادامه دارد که حاصل آن در 9 ماهه نخست سال جاری، 14 هزار و 375 پیکر بی جان و 253 هزار و 624 مجروح و مصدوم بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاري مهر، شهرام جباری زادگان کارشناس برنامه ریزی شهری اعلام كرد: از اول فروردین تا آخر آذر به طور متوسط هر 27 دقیقه و 39 ثانیه یک نفر در تصادفات رانندگی در جاده های کشورمان کشته شده اند و در هر یک دقیقه و 34 ثانیه نیز یک نفر آسیب دیده اند.
 
وي با اشاره به اینکه هر روز در تصادفات کشورمان 52 نفر کشته و 919 نفر مجروح و مصدوم می¬شوند، افزود: از مجموع کشته شدگان، سهم مردان 11 هزار و 69 نفر (77 درصد) و سهم زنان 3 هزار و 306 نفر (23 درصد) بوده است.
 
وی با بیان اینکه تعداد کشته ها و مجروحان و مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی کشورمان از جمعیت بسیاری از کشورهای جهان بیشتر است، اظهار کرد: افرادی که در نُه ماهه نخست سال جاری بر اثر تصادفات رانندگی در کشورمان کشته شده  یا آسیب دیده اند، معادل جمعیت کشورهایی همچون مالدیو، ایسلند و باربادوس است.
 
جباری زادگان با تأکید بر این که خوشبختانه رقم کشته های ناشی از تصادفات رانندگی کشور در سال گذشته کاهش محسوسی دارد، تصریح کرد: البته این کاهش تلفات در تهران نسبت به سال های گذشته شتاب بیشتری از میانگین کشور داشته است.
 
این کارشناس مسائل شهری در پایان با اعلام اینکه آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در تهران طی سال های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته، خاطرنشان کرد: این مهم متأثر از فعالیت های شبانه روزی نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهری تهران در زمینه ایمن سازی و هوشمندسازی ترافیک بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین