کد خبر: ۲۳۱۴۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ترکمنستانی‌اش

ظریف نسبت به راه‌اندازی راه‌آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان ابراز امیدواری کرد

محمد جواد ظریف نسبت به راه‌اندازی خط راه‌آهن ایران ترکمنستان و قزاقستان در آینده‌ای نزدیک ابراز امیدواری کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه کشورمان که در نشست مطبوعاتی مشترک با رشید مرداف همتای ترکمن خود سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد: وزیر امور خارجه ترکمنستان در فاصله کوتاهی پس از برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک روابط اقتصادی دو کشور که بسیار خوب و موفق بود به تهران سفر کرده است. در مذاکراتی که انجام شد رایزنی‌های خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه وزیر آب، برق و راه‌آهن و رئیس شرکت دولتی گاز ترکمنستان و همچنین رئیس بانک توسعه این کشور وزیر خارجه ترکمنستان را در سفر به تهران همراهی می‌کنند، ادامه داد: ایران و ترکمنستان علایق و مشترکات فرهنگی، تاریخی و اعتقادی دارند.

وزیر امور خارجه با اشاره به ملاقات‌های وزیر خارجه ترکمنستان در تهران گفت: این مقام ترکمنی صبح امروز(شنبه) با وزیر نفت دیدار کرد و قرار است دیدارهایی با وزیر نیرو، رئیس جمهور و همچنین وزیر راه داشته باشد و صبح فردا با وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار خواهد داشت. همچنین در اسفند ماه نیز نمایشگاه ویژه صنایع ایران در عشق‌آباد برگزار می‌شود که مهندس نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت برای شرکت در افتتاحیه آن به عشق‌آباد سفر می‌کند.

وی ادامه داد: بسیار خرسندیم که در حوزه راه‌آهن خط آهن مشترک ایران ترکمنستان و قزاقستان را داریم که دوستان ترکمن ما با توجه به اینکه بلندترین مسیر از ترکمنستان عبور می‌کند تلاش بسیار خوبی تدارک دیده‌اند و در آینده نزدیک با باز شدن این خط آهن روابط نزدیک‌تر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ظریف ابراز امیدواری کرد:‌ این رایزنی‌ها به تقویت روابط دو کشور و تامین منافع دو ملت دوست و برادر کمک کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین