کد خبر: ۲۳۱۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
"شروعی با برکت برای وحدت بیشتر"

تعبیر هاشمی درباره ۲۲ بهمن متفاوت

حضور گسترده همه طيف‌ها و سلايق سياسي در راهپیمایی 22 بهمن امسال، شروعي خير و بابركت براي حفظ و تحكيم بيشتر وحدت در كشور بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني طی سخنانی در آغاز جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران سه قوه تشکیل شد؛ با اشاره به حضور حماسي و پرشور مردم خوب سراسر كشور در راهپيمايي يوم‌ا.. 22 بهمن ، تاکید کرد: حقيقتاً، بايد تقدير و سپاسي ناب از حضور هوشيارانه و وفادارانه مردم بعمل آوريم كه در صفوفي فشرده و عميق، صحنه‌اي از اقتدار مردمي نظام و وحدت و انسجام كشور را به نمايش گذاشتند.



به گزارش آفتاب، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه حضور گسترده همه طيف‌ها و سلايق سياسي را در مراسم امسال، شروعي خير و بابركت براي حفظ و تحكيم بيشتر وحدت در كشور توصيف كرد و گفت: اميدواريم خداوند برتوفيقات بيشتر مردم خوب كشورمان بيافزايد و به مسؤولان ما نيز توفيق خدمت بيشتر به اين مردم را اعطاء كند.

بنا بر همین گزارش، ادامه بررسي و تدوين سياست‌هاي كلّي جمعيت، در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام پيگيري شد و با تصويب هشت بند ديگر از اين سياست‌ها، مجموعاً در قالب 15 بند، سياست‌هاي كلي جمعيت به پايان رسيد كه جهت تأييد نهايي خدمت رهبري معظم انقلاب تقديم خواهد شد.

سپس حجت‌الاسلام مصباحي‌مقدم عضو مجمع و رئيس كميسيون برنامه و بودجه در مجلس شوراي اسلامي، گزارشي از نحوة بحث و بررسي لايحه بودجه كل كشور در مجلس شوراي اسلامي را به اطلاع رئیس و اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام  رساند.

در ادامه اين جلسه كه علاوه‌بر اكثريت اعضا و سران سه قوه، وزراي نيرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، رئيس سازمان ثبت احوال كشور، قائم‌مقام وزير كشور و رئيس مركز آمار ايران نيز به عنون مدعو حضور داشتند، موارد ذيل در قالب سياست‌هاي كلي جمعيت به تصويب رسيد:

8- توانمندسازي جمعيت در سن كار با فرهنگ‌سازي، اصلاح، تقويت و سازگار نمودن نظامات تربيتي و آموزش‌هاي عمومي، كارآفريني، فني-حرفه‌اي و تخصصي با نيازهاي جامعه و استعدادها و علايق آنان جهت ايجاد اشتغال مؤثر و مولد.

9- باز توزيع فضايي و جغرافيايي جمعيت، متناسب با ظرفيت زيستي با تأكيد بر تأمين آب با هدف توزيع متعادل و كاهش فشار جمعيتي.

10- حفظ وجذب جمعيت در روستاها و مناطق مرزي و كم تراكم و ايجاد مراكز جديد جمعيتي بويژه در جزاير و سواحل خليج‌فارس و درياي عمان از طريق توسعه شبكه‌هاي زيربنايي، حمايت و تشويق سرمايه‌گذاري و ايجاد فضاي كسب و كار بادرآمد كافي.

11- تدوين و اجراي سازوكارهاي مناسب جهت مديريت مهاجرت به داخل و خارج، هماهنگ با سياست‌هاي كلي جمعيت و در راستاي تبادل دانش و فرهنگ وتجربيات و جذب فناوري، سرمايه وكمك به اشتغال.

12- تشويق ايرانيان خارج از كشور جهت حضور و سرمايه‌گذاري و بهره‌گيري از ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي آنان.

13- تقويت مولفه‌هاي هويت‌بخش ملي و ارتقاي وفاق و همگرايي اجتماعي در مناطق جمعيتي، بويژه در ميان مرزنشينان و ايرانيان خارج از كشور.

14- برنامه‌ريزي جامع براي رشد اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي متناسب با سياست‌هاي جمعيتي.

15- ايجاد سازوكار مناسب براي رصد مستمر سياستهاي جمعيتي در ابعاد كمي و كيفي و انجام پژوهش‌هاي جمعيتي و توسعه انساني.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین