کد خبر: ۲۳۱۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷

یونسی: دولت از گفت‌وگوی ادیان‌ حمایت می‌کند

دستیار ویژه رئیس‌جمهور گفت: پیشنهاد رئیس‌جمهور در سازمان ملل، جهانی عاری از خشونت است که دین بهترین جایگاه برای جهانی عاری از خشونت است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یونسی در هفتمین دور گفت‌وگوی مرکز گفت‌وگوی ادیان با شورای جهانی کلیساها با بیان این‌که «در سال‌های آغازین مدرنیته یک نگاه شدیدا بدبینانه‌ای وجود داشت» اظهار کرد: بعضی از افراد فکر می‌کردند با آمدن مدرنیته دیگر جایی برای دیانت باقی نخواهد ماند، ولی این نگرانی هرگز راه به جایی نبرد. در ابتدا کتاب‌های وسیعی در این رابطه می‌نوشتند، ولی پس از آن مشخص شد که بین علم و مدرنیته همواره این دین است که پیروز می‌شود.

وی تصریح کرد: امروزه ما شاهد شکست تئوری جهان غرب هستیم به گونه‌ای که بسیاری از مدرنیسم‌ها خودشان به این شکست اعتراف کرده‌اند و آنگونه که پیش‌بینی می‌کردند، نشد. دین‌مداری رشد کرد و بیش از گذشته به قوت خود باقی ماند و امروز در سراسر کشورها از جمله ایران و خیلی از کشورهای غربی و شرقی شاهد پرورش دین هستیم.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور یادآور شد: دین همچنان به قوت و جاذبه خود باقی است، ولی این نگرانی در کشورهای در حال توسعه وجود دارد و رسالت دین‌مداران این است که دین‌ستیزی را با اخلاق به بهترین نحو ادامه دهند.

یونسی گفت: رسالت اصلی پیامبران مقابله با دین‌ستیزان نبود، بلکه رسالت اصلی آنها تصحیح دل‌ها و ذهنیت‌ها بود.

وی گفت: گاهی دین‌ستیزان همواره جریان غالب جهان بودند، ولی اینگونه نبوده که بتوانند تمام جهان را در اختیار خود بگیرند. متاسفانه برخی از غربی‌ها از روی احساسات عمل کردند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور گفت: امروزه ما برای ریشه کن کردن این امر باید از تجربه‌های گذشتگان استفاده کنیم و توهم تضاد علم و دین را از بین ببریم و رسالت اصلی ادیان این است که دین را اخلاقی معرفی کنند و عرفان هر شخص را معرفی کنند چراکه توضیح عرفان شخصی افراد می‌تواند به تقویت دین کمک کند.

یونسی تصریح کرد: اگر از اینگونه مقوله‌ها بهره ببریم، طبعا مشکل مدرنیسم و دین حل می‌شود و دولت در حمایت از این نشست‌ها و گفت‌وگوها برنامه‌های زیادی در پیش رو دارد و پیشنهاد رئیس‌جمهور در سازمان ملل، جهانی عاری از خشونت است که دین بهترین جایگاه برای جهانی عاری از خشونت است.

به گزارش ایسنا، وی در پایان گفت: این گفت‌وگوی ادیان می‌تواند راهگشای خیلی از مسائل باشد. ما فقط نباید در صحبت آزادی را بیان کنیم بلکه باید در عمل نیز آزادی را ببینیم و از همین جا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد می‌کنم که روزنامه «آلی» که برای مسیحیان است و بیش از 80 سال قدمت دارد، را تقویت کند و آن را راه‌اندازی کند، چراکه راه‌اندازی این روزنامه می‌تواند به گفت‌وگوی ادیان کمک زیادی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین