کد خبر: ۲۳۱۶۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵

اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا در مذاکرات مشخص شد/شرمن سرپرست تیم آمریکا

مذاکرات ایران و گروه موسوم به 1+5 برای دستیابی به راهکار جامع در حالی از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود که تیم آمریکایی بار دیگر به سرپرستی «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه این کشور در وین حاضر می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به فاصله دو روز مانده تا آغاز اولین دور از مذاکرات جامع هسته‌ای ایران و گروه 1+5، ترکیب تیم آمریکا در این گفت‌وگوها مشخص شد.

«وندی شرمن» معاون امور خارجی وزارت خارجه آمریکا مانند مذاکرات پیش از توافق ژنو در این دور از گفت‌وگوها نیز تیم آمریکا را سرپرستی می‌کند. در این دور از گفت‌وگو‌ها که از روز سه‌شنبه در «وین» اتریش برگزار می‌شود، «آدام زوبین» مدیر دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا که از او تحت عنوان مسئول تحریم‌ها یاد می‌شود نیز تیم آمریکا را همراهی می‌کند.

«بروک اندرسون» مشاور امور سیاسی در مذاکرات هسته‌ای، «جیمز تیمبی» مشاور ارشد شرمن در امر کنترل سلاح و امنیت بین‌الملل، «پائول اروین» مدیر عدم اشاعه شورای امنیت ملی، «ریچارد نفیو» معاون هماهنگ‌کننده امور تحریم‌های وزارت خارجه و «کارلوس دخوانا» دستیار ویژه شرمن از جمله دیگر اعضای تیم آمریکا در مذاکرات هسته‌ای خواهند بود.

«مری هارف» معاون سخنگو و «آلن ایر» سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا هم با مذاکره‌کننده‌های این کشور به وین سفر می‌کنند.

ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) روز سوم آذر به توافقی اولیه دست یافتند. این توافق 6 ماهه با ایجاد تعهداتی برای طرفین به آن‌ها اجازه می‌دهد برای دستیابی به راهکاری جامع جهت پایان دادن به یک دهه مناقشه هسته‌ای، مذاکره کنند.

اولین دور از مذاکرات جامع از پس‌فردا با حضور مدیران سیاسی کشورها، آغاز می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین