کد خبر: ۲۳۱۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱

کره شمالی: گزارش سازمان ملل ساختگی است/ نقض حقوق بشر در کشور ما وجود ندارد

از جمله یک زن زندانی شهادت داده است که او را مجبور کرده اند به دست خود نوزادش را در آب خفه کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کره شمالی در واکنش به گزارش حقوق بشری سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای آن را جعلی و ساختگی خواند و اعلام کرد که نقض حقوق بشر در این کشور وجود ندارد.

به گزارش فارس، سازمان ملل در گزارشی درباره کره شمالی از شیوه اجرای سیاست کنترل جمعیت توسط دولت این کشور و نحوه رفتار این دولت با شهروندانش انتقاد کرد و روشهای این کشور را «بی رحمانه» خواند.

براساس گزارش بی بی سی، کارشناسانی که پس از یک سال تحقیق این گزارش را تهیه کرده اند، می گویند که شدت و گستردگی خشونت سازمان یافته به حدی است که به عقیده آنها، دنیا باید برای مقابله با آن دست به اقدام بزند.

از جمله یک زن زندانی شهادت داده است که او را مجبور کرده اند به دست خود نوزادش را در آب خفه کند.

بر اساس این گزارش، عده ای از کودکان از بدو تولد زندانی شده اند و به آنها گرسنگی داده شده است.

گزارش مذکور قرار است شواهدی از سیاست سراسری کنترل جمعیت از طریق ارعاب ارائه کند که توسط دولت کره شمالی به کار گرفته می شود.

دولت کره شمالی حاضر به همکاری با محققان سازمان ملل نشد، اما آنها پس از گفت و گو کردن با ده ها نفر که از اردوگاه های کره شمالی جان سالم به در برده و به کره جنوبی گریخته اند، گزارش خود را تهیه کردند.

براساس گزارش رویترز، کره شمالی در بیانیه ای گزارش سازمان را جعلی و ساختگی و آن را ابزار سیاسی برای فشار به پیونگ یانگ خوانده است.

کره شمالی می‌گوید که نقض حقوق بشر در کشور ما که در گزارش سازمان ملل آمده وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین