کد خبر: ۲۳۱۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۷

جان کری راهی امارات شد

ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه راهی ابوظبی شد تا با مقامات امارات عربی متحده در مورد اوضاع سوریه، مذاکرات هسته ای ایران و روند سازش خاورمیانه گفت و گو کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از ابوظبی، کری امروز (دوشنبه) از اندونزی به مقصد امارات سفر کرد.

وی در اندونزی از دولت سوریه و روسیه به دلیل نبود پیشرفت در مذاکرات ژنو 2 برای پایان دادن به بحران سوری انتقاد کرد و همچنین مسکو به دلیل حمایت از دولت ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری سوریه مورد سرزنش قرار داد.

امارات عربی متحده و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از حامیان مخالفان سوری به شمار می روند و به گفته مقامات آمریکایی، کری درصدد است در جریان سفر به ابوظبی در مورد کمک این کشورها به مخالفان گفت و گو کند.

وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر بشار اسد را به کارشکنی در مذاکرات صلح سوریه متهم کرد و از روسیه خواست متحدش را برای مذاکره با مخالفان سوری تحت فشار قرار دهد.

مذاکرات صلح سوریه که هفته گذشته در ژنو برگزار شد، بدون پیشرفتی در جهت رفع بن بست از درگیری های سه ساله در این کشور پایان یافت.

جان کری امروز (دوشنبه) در مورد مذاکرات صلح سوریه گفت: این مذاکرات اکنون با وقفه کوتاهی مواجه است، اما همه ما باید به خاطر داشته باشیم که برای مردم سوریه که در رنج به سر می برند، وقفه ای وجود نخواهد داشت.

وی افزود: جامعه جهانی باید از وقفه مذاکرات ژنو استفاده کرده تا به راهکاری سیاسی دست یابد. ما همچنان معتقدیم که راه حل نظامی (برای بحران سوریه) وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین