کد خبر: ۲۳۱۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۹

شمخانی: مصمم به ادامه مذاکرات هسته ای هستیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: مذاکره کنندگان هسته ای با وقوف کامل نسبت به دغدغه ها و ضرورت های ملی و با پشتوانه اراده سیاسی نظام برای تعامل سازنده در عرصه بین المللی با گام های استوار به سمت تامین کامل حقوق ملت ایران ادامه مسیر خواهند داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  «علی شمخانی» نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در تداوم مذاکرات ژنو و پس از عبور از مرحله اول، مصمم به ادامه مسیری است که انتهای آن تحقق بی قید و شرط خواسته های ملت ایران است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با یادآوری این که تا کنون تیم مذاکره کننده تلاش وافر و تحسین برانگیزی را در مسیر استیفای حقوق ملت ایران معمول داشته است، تاکید کرد: بی شک نمایندگان سخت کوش ملت که سربازان خط مقدم دفاع از منافع ملی هستند، ادامه این مسیر پرچالش را نیز با استعانت از الطاف الهی با مهارت و درایت سپری خواهند کرد.

شمخانی، پذیرش واقعیت های غیرقابل انکار متناسب با حقوق قانونی هسته ای جمهوری اسلامی ایران، تثبیت قدرت فنی و تحقیقاتی صلح آمیز هسته ای، رفع تحریم های غیرقانونی و ضد مردمی و توجه به خسارات تاثیرپذیری قدرت ها از لابی های ضد ثبات را در ردیف موضوعات مورد توجه تیم مذاکره کننده ایران دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: مذاکره کنندگان هسته ای با وقوف کامل نسبت به دغدغه ها و ضرورت های ملی و با پشتوانه اراده سیاسی نظام برای تعامل سازنده در عرصه بین المللی با گام های استوار به سمت تامین کامل حقوق ملت ایران ادامه مسیر خواهند داد.

شمخانی، اجرای داوطلبانه تعهدات طرف ایرانی را بهترین دلیل و گواه بر صداقت و شفافیت برنامه هسته ای کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: جدیت طرف مقابل در اجرای تکالیف مورد توافق می تواند در کاهش بی اعتمادی ملت ایران نسبت به حسن نیت تاثیرگذار باشد. وی به حضور پرشکوه و یکپارچه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران با هوشمندی نسبت به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا، بر عدم تاثیرپذیری از عوامل بیرونی با اتکار بر اراده ملی در صحت مسیری که آغاز کرده است تردید ندارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، توجه به ضرورت بازنگری در سیاست های غلط غرب در مقابله با نظام اسلامی را اقدامی عاقلانه و مبتنی بر اصل بازی خردمندانه عنوان کرد و اظهارداشت: اتخاذ رویکرد همکاری برای حل و فصل موضوع هسته ای و دوری از مسیر اشتباه دشمنی، راه حل برون رفت از مشکلات موجود است.

ایران و گروه ۱+۵ از روز سه شنبه (۲۹ بهمن ماه جاری) دور جدید مذاکرات فشرده ، فنی و پیچیده خود را برای رسیدن به توافق جامع و نهایی در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در شهر وین اتریش آغاز می کنند.

ریاست هیات ایرانی را ظریف وزیر امور خارجه و ریاست هیات ۱+۵ را کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عهده دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین