کد خبر: ۲۳۱۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
پیش از آغاز مذاکرات وین؛

ریابکوف با ظریف دیدار و گفت و گو کرد

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در گروه 1+5 صبح امروز (سه شنبه) به وقت محلی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به وین، ریابکوف برای انجام دیدار به هتل «پاله کوبورگ» و محل اقامت ظریف رفت و در این دیدار سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان حقوقی و بین الملل و اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه نیز حضور داشتند.

قرار است مذاکرات ایران و گروه 1+5 ساعت 11 به وقت محلی در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در وین اتریش به ریاست ظریف و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه آغاز شود.

مذاکره کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و 1+5 دیشب نیز با یکدیگر یک شام کاری در دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین صرف کردند و درباره دستور کار مذاکرات با یکدیگر بحث و گفت و گو کردند.

دور نخست این مذاکرات به ریاست ظریف و اشتون خواهد بود و پس از آن مذاکرات به ریاست سید عباس عراقچی و هلگا اشمید معاونان ظریف و اشتون برگزار می شود.

در جلسات بعد از ظهر روز اول مذاکرات، قرار است طرفین دیدارهای دو جانبه ای نیز با یکدیگر داشته باشند که دیدار ریابکوف با ظریف، نخستین دیدار دو جانبه بود.

طرفین قرار است در این دور از مذاکرات، دستور کار مذاکراتی خود و موضوعاتی را که از نظر آنها برای توافق نهایی لازم است، تعیین کنند. تعیین دستور کار مذاکرات آتی را می توان گفت که نخستین و مهمترین گام در این دور از مذاکرات است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین