کد خبر: ۲۳۱۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲

جهانگیری: ایران از اراده کافی برای گسترش روابط با اوگاندا برخوردار است

یکی از سیاستهای قطعی جمهوری اسلامی ایران که دولت دکتر روحانی نیز آن را با جدیت دنبال می‌کند توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه ایران آمادگی دارد روابط خود را در همه زمینه ها با اوگاندا توسعه دهد گفت: اوگاندا پتانسیل و ظرفیتهای بسیار خوبی برای گسترش همکاریهای مشترک و توسعه سطح مناسبات دارد و ایران نیز با داشتن توانمندیها و تجربیات فراوان در زمینه های مختلف، از اراده و آمادگی کافی برای گسترش روابط با اوگاندا برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز(سه شنبه) در دیدار «ادوارد سکاندی» معاون رییس جمهوری اوگاندا روابط دو کشور را روابطی صمیمانه و دوستانه توصیف کرد و گفت: یکی از سیاستهای قطعی جمهوری اسلامی ایران که دولت دکتر روحانی نیز آن را با جدیت دنبال می‌کند توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است.

معاون اول رییس جمهور همچنین از آمادگی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور خبر داد و گفت: برگزاری این کمیسیون می تواند ضمن شناسایی زمینه های همکاری، گامی در جهت رفع موانع پیش روی توسعه روابط تهران - کامپالا باشد.

دکتر جهانگیری ضمن قدردانی از حضور هیات اوگاندایی در کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاریهای اسلامی در تهران خاطر نشان کرد: تبادل هیئت های عالی رتبه دو کشور می تواند نقش موثر و سازنده ای در ارتقاء سطح روابط داشته باشد.

ادوارد سکاندی معاون رییس جمهوری اوگاندا نیز در این ملاقات ضمن قدردانی از میزبانی مطلوب جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاریهای اسلامی، روابط دو کشور را خوب و صمیمانه ارزیابی کرد و گفت: اوگاندا خواهان گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها است.

وی با تاکید براینکه هیچ محدودیتی برای انجام فعالیتهای اقتصادی در اوگاندا وجود ندارد، از شرکتهای ایرانی برای مشارکت و همکاری در کشورش دعوت بعمل آورد.

معاون رییس جمهور اوگاندا همچنین با اشاره به تنشهای موجود در سومالی و سودان، خواستار حمایت های بیشتر جامعه بین الملل برای برقراری صلح و آرامش در این مناطق شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین