کد خبر: ۲۳۲۰۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹

هشدار نسبت به افزایش قیمت خودرو

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور نسبت به تبعات افزایش قیمت مواد اولیه اساسی بر قیمت خودروهای تولیدی هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خودروسازان با وجود ضرر و زیان چند صد میلیارد تومانی با تکلیف وزیر صنعت، معدن و تجارت قیمت محصولات خود را تا پایان سال جاری تثبیت کرده‌اند.
 
وی با بیان این‌که با این حال با نزدیکی به ایام پایانی سال شاهد زمزمه‌های افزایش قیمت مواد اولیه اساسی صنعت خودرو هستیم، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال تولیدکنندگان پتروشیمی از هم‌اکنون زمزمه‌های افزایش قیمت محصولات خود را آغاز کرده‌اند.
 
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور ادامه داد: از آن سو نیز صحبت‌های دیگری درباره افزایش قیمت فولاد و دیگر مواد اولیه اساسی در سال آینده شنیده می‌شود.
 
وی افزود: تولید قطعه و خودرو با استفاده از مواد اولیه اساسی مانند فولاد، مس و محصولات پتروشیمی صورت می‌گیرد و مطمئنا هرگونه افزایش قیمت آن‌ها رشد قیمت خودروهای تولیدی را به دنبال خواهد داشت.
 
محبی‌نژاد با بیان این‌که از وزیر صنعت می‌خواهیم از افزایش قیمت مواد اولیه اساسی که اختیار قیمت‌گذاری آن‌ها در دست دولت است جلوگیری کند، تصریح کرد: قیمت مواد اولیه اساسی در سال آینده به جای افزایش باید کاهش یابد زیرا در آن صورت می‌توان به تثبیت قیمت محصولات نهایی مانند خودرو امیدوار بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین