کد خبر: ۲۳۲۰۶۸
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴

مفتی اعظم سوریه : نتیجه کنفرانس ژنو 2، یک پیروزی برای سوریه و ایران است

شیخ "احمد بدرالدین حسون"، رئیس مجمع عمومی مجمع جهانی برگزاری نشست "ژنو 2"، یک پیروزی برای سوری ها و ایرانی هاست،و متذکر شد هدف مااز رفتن به ژنواین است تا به همه بگوییم که ما در مقاومت و ایستادگی پیروز شدیم و ایرانی ها در پرونده هسته ای خود به لطف امدادات الهی به پیروزی رسیدند، ما به آن ها خواهیم گفت که حقوق قانونی خود را از شما نخواهیم گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شیخ احمد بدرالدین حسون، رییس مجمع عمومی تقریب مذاهب، نقش عربستان را در بحران سوریه بیش از هر چیزی در تخریب اندیشه تمدن و انسانیت دانست و گفت:عربستان نزدیک 70 سال است که به ستیز با امت اسلام و معتقدات آن ها می پردازد؛ آن ها با تخریب قبور ائمه در بقیع و آثار برجای مانده از پیامبر و خاندان وی، جنگ مذهبی را شروع کردند، تخریب مقابر خاندان پیامبر سنگ و بنای جنگ مذهبی در میان امت رسول الله بود .عربستانی های امروز پرچمدار اندیشه تکفیری در جهان هستند که به واسطه هیئت های به اصطلاح "امر به معروف و نهی از منکر" حمایت می شوند، لذا بر همه علمای اسلام امری محتوم و واجب است که موضعی قدرتمند در برابر این دستگاه تکفیری بگیرند، اگر آن ها به این رویه خود ادامه دهند، همه خون مسلمان که در این فرآیند ریخته می شود، به گردن آن ها خواهد بود.

کاش عربستان برای یک بار هم که شده موضعی درباره جنگ افروزی های دشمن امت، یعنی رژیم صهیونیستی می گرفت، و به جای اعزام نیروهای تکفیری خود برای برادرکشی در سوریه، عراق، مصر، تونس و افغانستان، آن ها را برای دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین به آن جا اعزام می کرد. حکومت سعودی به جای این که برای میانجیگری در بحران بحرین، سوریه و یمن اقدام کند، با اعزام ارتش و نیروهای تکفیری خود به بحران آن ها دامن زد.

شیخ احمد بدرالدین حسون: اعتقاد ما بر خلاف تکفیری ها است که امت اسلامی ما با همه مذاهب و طیف های آن زیر لوای اسلام قرار دارد و هیچ کدام خارج از ملت مسلمان نیستند؛ قبول داریم که این مذاهب در فروع با یکدیگر اختلاف دارند، اما دامن زدن به این اختلافات توهماتی است که دشمنان اسلام در میان امت نهادینه کرده اند.

به گزارش نسیم ،امروز تکفیری ها فقط در عراق و سوریه نیستند، بلکه در تمام گستره جهان اسلام منتشر شده اند. در کشورهایی همچون مالزی، اندونزی، نیجریه و اروپا تکثیر شده اند و نهادهای رسمی و رسانه ای آن ها را تغذیه می کنند؛ ما باید با تکفیری ها گفتگو بکنیم، ما اگر با آنها بجنگیم مثل آنها خواهیم شد، ما باید آنها را به راه صواب برگردانیم، آنها گمراه شده اند و این ماموریت ماست، و همانطوری که پیامبر فرموده اند: «اللَّهُمَّ اهْدِ قَوْمِی فَإنَّهُمْ لا یعْلَمُونَ»، و همان گونه که امام خامنه ای همواره تاکید دارند، باید با سازوکار و رویکرد فرهنگی با آن ها تعامل کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین