کد خبر: ۲۳۲۱۳۵
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۸

سیدحسن خمینی: با اسلام کاریکاتوری مواجهیم/دروغ در اسلام گناهی سخت‌تر از برخی ظواهر است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی از عدم تناسب نظام ارزشی در جامعه انتقاد کرد و گفت: ما با یک اسلام کاریکاتوری مواجه هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی این دانشگاه، از زحمات هاشمی رفسنجانی، عبدالله جاسبی و سایر دست‌اندرکاران تأسیس و فعالیت دانشگاه آزاد تشکر کرد و افزود: برای آقای میرزاده آرزوی موفقیت روز افزون دارم.

وی با اشاره به اینکه "سال‌ها پیش گفتم که ما با اسلام کاریکاتوری مواجهیم"، اظهار کرد: کاریکاتور تصویری از یک جسم اما با تناسب‌های به هم ریخته است؛ به همین دلیل نسبت‌ها در نظام ارزشی ما به هم ریخته است. آیا در جامعه ما آبروی مؤمن به اندازه کعبه حرمت دارد؟ اسلام کاریکاتوری اسلامی است که هم اسلام است و هم نباید از آن انتظار کارکرد یک اسلام واقعی را داشت. اسلام بنی‌امیه و اسلام بنی‌عباس هم کاریکاتوری بود.

یادگار امام در ادامه گفت: وجه ممیزه امام با دیگران این بود که اسلامش کاریکاتوری نبود. او تنها برای تعطیلی چند میکده فریاد نمی‌کشید بلکه معتقد بود باید سر ظالم فریاد زد. من دوست داشتم آقای هاشمی که ده‌ها سال همراه امام بود در این باره می‌گفت که امام اسلامش کاریکاتوری نبود. به عنوان مثال، در حضور امام نمی‌شد غیبت کرد، چراکه یا جلسه را ترک می‌کرد یا اخم می‌کرد و اجازه نمی‌داد که غیبت شود.

سیدحسن خمینی به فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: صفت «اسلامی» دانشگاه آزاد باید اسلام واقعی باشد. باید هر هنجار و ناهنجاری در جای خود دیده شود و به عنوان مثال باور کنیم که در نگاه اسلام، دروغ و غیبت گناهی سخت‌تر از برخی ظواهر است و نباید تنها به ظواهر بسنده کنیم. البته باید به ظواهر هم مقید بود تا برخی حرمت‌ها شکسته نشود.

وی با طرح این پرسش که "اساساً موانع تأثیر یک عمل فرهنگی چیست؟" گفت: یکی از موانع این است که ارزش، در جان و روح یک مبلغ نهادینه نشده است. امام با سخن درس اخلاق نمی‌داد بلکه با رفتار و عمل این کار را می‌کرد. ما به آنچه می‌گوییم، عامل و وفادار نیستیم و در نتیجه سخنمان نتیجه‌ای ندارد. باید دل‌های خود را بشوییم تا جامعه نیز پذیرا باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین