کد خبر: ۲۳۲۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵

حضور مسجدجامعی در خانه شهید طهرانی‌‌مقدم

تیم تهران‌گردی مسجد جامعی امروز در خانه شهید طهرانی‌ مقدم، حضور یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: احمد مسجد جامعی همراه با تیم تهران‌گردی امروز جمعه به شهرک شهید دقایقی و منزل شهید طهرانی مقدم آمد و با خانواده وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مسجد جامعی در این دیدار ضمن سووال در مورد نام شهید طهرانی مقدم و محل زندگی وی در تهران قدیم،‌ گفت: از نام وی پیداست که ایشان از تهرانی‌های قدیم هستند.

همسراین شهید در جریان حضور رییس شورای شهر تهران از اینکه در بسیاری از معابر، تابلوها و خیابان‌ها نام شهید طهرانی مقدم را با «ت» می‌نویسند، ابراز ناراحتی کرد و گفت: شهید طهرانی مقدم بر نوشتن نامش با «ط» تاکید داشت، چرا که خانواده وی از تهرانی‌های اصیل بوده‌اند.

وی با تاکید بر حساس بودن این شهید نسبت به نام تهرانی و استفاده از «ط» که در در نام تهران قدیم استفاده می‌شده است، گفت: با توجه به اینکه شهید طهرانی مقدم در محله‌های قدیمی تهران ساکن بوده‌اند و جزو ساکنان قدیمی این محلات محسوب می‌شوند، در استفاده از «ط» در نام خود تاکید داشتند.

همسرشهید طهرانی مقدم با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید طهرانی مقدم و سوابق وی در قبل و بعد از انقلاب تا زمان شهادتش، گفت: همسرم نسبت به ولایت‌مداری تاکید ویژه‌ای داشت و می‌توان گفت ولایت‌مداری یکی از ویژگی‌های اخلاقی اصلی وی بود. وی بعد از جنگ هم جهاد خود را ادامه داد و در حوزه‌های نظامی علی‌رغم آنکه در ابتدا تخصص اصلی نداشت، به فعالیت پرداخت و علی‌رغم اینکه در بسیاری از حوزه‌ها تخصص خاص آن را نداشت و هنوز در آن زمان بسیاری از عرصه‌ها شناخته شده نبود، وی به دنبال اقدامات جدید و خاص می‌رفت.

وی با اشاره به اینکه این شهید در خارج از مرزهای ایران بیشتر شناخته شده است تا در داخل مرزها، افزود: در سفری که به لبنان و دیدار با سید حسن نصرالله داشتیم و وی حدود یک ساعت تنها در مورد توانمندی‌ها و مظلومیت حاج حسن صحبت می‌کرد.

همسر این شهید افزود: این شهید روی مسئله تبعیت از رهبری تاکید ویژه‌ای داشت و اگرچه در مورد مسئله تبعیت از رهبری صحبت‌های زیادی وجود دارد اما وی در عمل و کارهای خود این تبعیت را نشان داد و با کارهای فوق‌العاده‌ای که انجام داد، نشان داد که می‌توان در هر شرایطی بزرگترین کارها را انجام داد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالات مسجد جامعی در مورد محل زندگی همسر و خودش در تهران قدیم و محله سرچشمه، گفت: پدر و پدربزرگ شهید طهرانی مقدم در محله سرچشمه و در کنار مسجد زینب کبری زندگی می‌کردند و پدر و جد وی در کار بازرگانی پارچه و خیاطی بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، درمنزل شهید طهرانی‌ مقدم تابلویی وجود داشت که توجه مسجد جامعی و تیم تهران‌گردی را به خود جلب کرد و همسر شهید طهرانی مقدم در توضیحی گفت: این تابلو که در آن پرچم امام حسین (ع) است هدیه ارزشمند سید حسن نصرالله در سفر به لبنان است که به عنوان ارزشمندترین هدیه برای ما تلقی می‌شود. این تابلو که پرچم حرم حضرت امام حسین (ع) است به سید حسن نصرالله هدیه شده بود که وی این پرچم را به شهید طهرانی‌ مقدم هدیه کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین