کد خبر: ۲۳۲۳۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
پایان امیدوارکننده 92 برای سرخ‌ها

پرسپولیس 3 - صبای قم یک

پرسپولیس تهران با شکست صبای قم امیدوارانه راهی سال 93 شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در آخرین دیدار لیگ برتر در سال 1392 پرسپولیس موفق شد با نتیجه 3 بر یک صبای قم را شکست دهد تا به 48 امتیاز برسد و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به نفت تهران به رتبه سوم جدول صعود کند. پرسپولیسی‌ها اینک از صدر جدول تنها سه امتیاز فاصله دارند.

سه گل پرسپولیس را محمد عباس‌زاده (13)، علیرضا نورمحمدی (33) در نیمه نخست و پیام صادقیان (88) به ثمر رساندند و رضا عنایتی هم که در نیمه نخست یک پنالتی را از دست داده بود، در آخرین ثانیه‌های بازی دروازه نیلسون را باز کرد تا از سنگینی شکست صبای قم بکاهد.

نیمه اول

در حالی که حدود 20 هزار تماشاگر برای تماشای این بازی به ورزشگاه‌ آزادی آمده بودند. بازی را پرسپولیسی‌ها بهتر آغاز کردند و از همان دقایق اولیه حملات متعددی را به روی دروازه حریف‌شان تدارک دیدند ولی نخستین فرصت گلزنی برای صبا فراهم شد اما مهاجم این تیم از پس دروازه‌بان برزیلی سرخپوشان برنیامد و در موقعیتی تک به تک توپ را به جایی زد که نیلسون کوریا ایستاده و منتظرش بود.

در دقیقه 13 پیام صادقیان پشت محوطه جریمه صبا صاحب توپ شد و با استفاده از شلوغی محوطه جریمه پاس عمقی خوبی را برای عباس‌زاده فرستاد. مهاجم جوان پرسپولیس هم که تا نزدیکی‌های دروازه پیش رفته بود توپ را وارد دروازه میزبان کرد تا فریاد شادی هواداران پرسپولیس به آسمان بلند شود.

دقیقه 19 رضا عنایتی در داخل محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد اما ضربه محکم او را نیلسون دور کرد. بازیکنان صبا یک بار هم یک موقعیت تک به تک را با نیلسون از دست داده بودند.

دقیقه 24 رضا عنایتی باز هم خطرناک ظاهر شد و با ضربه سر نیلسون را به زحمت انداخت اما این دروازه‌بان در دو مرحله توپ را گرفت.

دقیقه 32 صبا می‌توانست موقعیت خطرناکی به روی دروازه پرسپولیس خلق کند اما پرسپولیسی‌ها این توپ را گرفته و بلافاصله ضد حمله‌ای را تدارک دیدند که برایشان حاصلی جز یک کرنر نداشت اما ا ین ضربه کرنر اتفاق خوبی را برای سرخ‌ها رقم زد. کرنر ارسالی علی‌عسگر با ضربه سر چکشی نورمحمدی همراه شد تا مدافع پیش‌تاخته پرسپولیس که در غیاب محمد نوری و جلال حسینی بازوبند کاپیتانی تیمش را بر بازو بسته بود دومین گل تیمش را به ثمر برساند.

دقیقه 38 صبا صاحب یک ضربه ایستگاهی در فاصله 20 متری دروازه پرسپولیس شد. ضربه بازیکن صبا به دیوار دفاعی پرسپولیس برخورد کرد و در حالی که به نظر می‌رسید این موقعیت برای صبا از دست رفته است، در شلوغی محوطه جریمه، علیرضا فغانی داور دیدار، نقطه پنالتی را نشان داد. در حالی که علی دایی به شدت نسبت به این تصمیم داور معترض بود، رضا عنایتی پشت توپ قرار گرفت اما ضربه پنالتی او را نیلسون کوریا به خوبی مهار کرد تا دروازه تیم میزبان همچنان بسته بماند.

نیمه دوم

پرسپولیس نیمه دوم را نیز بسیار هجومی آغاز کرد به طوری که در 10 دقیقه ابتدایی این نیمه بازی تماما در نیمه زمین صبا جریان داشت. از دقیقه 45 تا 50 پرسپولیسی‌ها سه بار از سمت چپ دروازه صبا نفوذ کردند و موفق شدند که توپ را به روی دروازه حریف سانتر کنند که هر سه بار هوشیاری مهرداد طهماسبی، دروازه‌بان صبا مانع از گلزنی پرسپولیسی‌ها شد.

دقیقه 54 خلعتبری پاس عمقی زیبایی را برای عباس‌زاده فرستاد ولی زننده گل اول پرسپولیس که روی خط شش قدم دروازه جا گرفته بود، توپ را به بیرون زد.

دقیقه 62 صادقیان و ماهینی به خوبی از سمت چپ دروازه مهمان نفوذ کردند و با یک پاس رو به عقب دهنوی را داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت شوت‌زنی کردند اما این بازیکن توپ را به بیرون فرستاد.

دقیقه 68 رضا عنایتی در میانه زمین توپ‌ربایی کرد و در حالی که محسن بنگر پا به پای او می‌دوید، به دروازه پرسپولیس نزدیک شد و ضربه‌اش را زد اما نیلسون به خوبی توپش را گرفت.

دقیقه 73 عباس‌زاده در یک متری دروازه صبا صاحب توپ شد اما به شکل عجیبی توپ را به بیرون زد تا علی دایی به شدت به او اعتراض کند.

دقیقه 78 سانتر خوب دهنوی را خلعتبری با ضربه سر به سمت دروازه صبا فرستاد اما توپش با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت. این بار اما علی دایی عملکرد شاگردانش را ستود.

تنها 2 دقیقه بعد صبا می‌توانست دروازه پرسپولیس را باز کند اما با خوش‌شانسی پرسپولیسی‌ها توپ به کرنر رفت.

به گزارش ایسنا، در فاصله 2 دقیقه مانده به پایان وقت‌های قانونی مسابقه، پیام صادقیان با ضربه‌ای تماشایی برای بار سوم دروازه صبا را باز کرد اما این پایان کار نبود و رضا عنایتی در آخرین ثانیه‌های بازی دروازه پرسپولیس را باز کرد تا از سنگینی شکست صبا بکاهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین