کد خبر: ۲۳۳۲۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
گروهی به عنوان دور زدن تحریم‌ها، منافع ملی را دور زدند

روحانی: به جای دعوا و جستجو در سوابق یکدیگر، در برابر فساد بایستیم

رئیس‌جمهور اظهار کرد: گروهی به عنوان دور زدن تحریم‌ها، منافع ملی را دور زدند و پول بیت‌المال را برداشتند، اما امیدواریم که با همکاری تمام دستگاه‌های کشور این پول به بیت‌المال بازگردانده شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در ادامه سفر خود به استان هرمزگان در جمع منتخبان این استان و همایش توسعه ظرفیت‌های استان، با تاکید بر اینکه "علم باید همراه با اخلاق باشد"،‌ گفت: اگر علم با اخلاق زمینه نشود فسادهای آنچنانی ایجاد می‌شود و دیدیم که چطور یک گروه با عنوان دور زدن تحریم‌ها چگونه منافع ملی را دور زدند و پول ملت را برداشتند و ما امیدواریم که با همکاری تمام دستگاه‌ها این پول به بیت‌المال برگردانده شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به رقم پول برداشت شده از بیت‌المال، خاطرنشان کرد: این دو میلیارد و 600 میلیون دلاری که گفته می‌شود همه‌اش پول نقد نیست، بخش بزرگی از آن پول نقدی است که به او داده بودند که بدهی‌های ما را پرداخت کند.

بدون مبارزه با فساد و انحراف، کشور رشد و توسعه پیدا نمی‌کند

وی با بیان اینکه "این اقدامات و فسادها ناشی از نبود اخلاق است"، تاکید کرد: بدون مبارزه با فساد و ایستادگی در برابر انحراف، کشور نمی‌تواند رشد و توسعه پیدا کند.

روحانی با بیان اینکه "عده‌ای در کشور سختی می‌کشند و دچار مشکل هستند و عده‌ای با حیله پول بیت‌المال را برداشتند؛ آن هم نه به مقدار کم"، یادآور شد: زمانی که بحث فساد سه هزار میلیارد تومانی مطرح بود، دهان‌ها از این میزان باز بود و اکنون 9 هزار میلیارد تومان است. تازه ما مطمئن نیستیم که این 9 هزار میلیارد تومان همه‌اش باشد و ممکن است چیزهای دیگری هم باشد که بعداً کشف شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "بدون اخلاق و انضباط مالی نمی‌توانیم پیشرفت کنیم"، به اهمیت قرار گرفتن دو مقوله تعهد و تخصص در پیشبرد امور اشاره کرد و گفت: با وجود فساد، هیچ کشوری پیشرفت نمی‌کند. کشور بدون تعهد، اخلاق، وجدان کاری و انضباط کاری پیشرفت نمی‌کند و در کنار تخصص باید وجدان کاری، انضباط، اخلاق، پاکی و پاکدامنی نیز وجود داشته باشد.

زمانی که ما در روبروی هم قرار می‌گیریم، مفسدان از این فضا استفاده می‌کنند

وی افزود: ما امروز باید به جای دعواهای غیرمفید و غیرسازنده که مثلا برمی‌گردیم در سوابق یکدیگر جستجو می‌کنیم که فلانی در فلان سال و در فلان تجمع چه کرده یا چه شعاری سر داده است، دست به دست هم بدهیم و در برابر فساد بایستیم. زمانی که ما در روبروی هم قرار می‌گیریم، مفسدان از این فضا استفاده می‌کنند.

روحانی با مخاطب قرار دادن جمع حاضر و نیز تمام بخش‌های کشور، گفت: بیایید همه در برابر انحرافات بایستیم و برای توسعه کشور تلاش کنیم. توسعه بدون تدبیر و مشورت، وحدت و انسجام ملی، اخلاق و ایمان امکان‌پذیر نیست. ما باید همه یکدیگر را یاری کنیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه "همه باید دست به دست هم بدهیم تا کشور پیشرفت کند"، گفت:‌ اگر همه با هم کار کنیم به نتیجه می‌رسیم ما باید گذشته‌ها را جبران کنیم مردم ما در حال حاضر با مشکلات فراوانی روبرو هستند ما باید این مشکلات را از پیش پای مردم برداریم.

از دیدن دریای مشکلات نهراسیدیم

روحانی با بیان اینکه "من به آینده بسیار امیدوار هستم"، تصریح کرد: البته تمام مشکلات را می‌دانم. قبل از برگزاری انتخابات نیز این مشکلات را می‌دانستم و با آن‌ها آشنا بودم بعد از انتخابات نیز دیدم که دریایی از مشکلات پیش روی ماست ولی نه من و نه همراهانم نهراسیدیم و ان‌شاءالله ما این مسیر را با حول و قوه الهی و همراه با تدبیر و دقت به پیش خواهیم برد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "شش ماه بیشتر از عمر این دولت نگذشته است و در این مدت دولت توانسته قدم‌های مهمی بردارد"، ادامه داد: شما شش ماه پیش را ببینید و اکنون را ببینید که دنیا چه نگاهی به کشور ما دارد. سرمایه‌داران، متخصصان و دانشگاهیان چه نگاهی دارند. شش ماه پیش فضای بین‌المللی و افکار عمومی نسبت به ایران چگونه بود و اکنون چطور ایران می‌تواند یک قطعنامه را به مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد دهد و این قطعنامه به اتفاق آرا تصویب شود. این یک افتخار برای دیپلماسی ماست.

وی در همین رابطه گفت: وقتی که قطعنامه پیشنهادی ایران علیه خشونت و علیه افراطی‌گری مطرح شد، خیلی از کشورها برایشان سخت بود که این قطعنامه با پیشنهاد ایران و پرچمداری ایران تصویب شود؛ چراکه آن‌ها در طی این سال‌ها دائم گفته بودند ایران پرچمدار خشونت است. با وجود مخالفت‌هایی که آن‌ها داشتند، این قطعنامه به اتفاق آرا تصویب شد و این نشان‌دهنده عزمت ملت ماست. تمام این افتخارات ازآن مردم است. اگر دولت افتخاری دارد، آن‌ خدمت به مردم و اجرای خواسته‌های مردم است.

روحانی با بیان اینکه "امروز صحنه جهانی نسبت به ایران فرق کرده است"، به دیدار روز گذشته خود با جمعی از سرمایه‌گذاران ایرانی که در کشورهای اطراف و همسایه بویژه حاشیه خلیج فارس ساکن هستند اشاره کرد و گفت: آن‌ها در این دیدار می‌گفتند که امروز فضایی ایجاد شده که ما دلمان می‌خواهد بگوییم ایرانی هستیم و وقتی دیگران متوجه می‌شوند که ما ایرانی هستیم از ما برای سرمایه‌گذاری در ایران راهنمایی می‌خواهند؛ بر خلاف گذشته که سعی می‌کردیم کسی متوجه نشود ما ایرانی هستیم.

این دولت مدعی نیست که تمام مشکلات را حل کرده است یا عیبی وجود ندارد

وی با بیان اینکه "مردم ما این فضا را با حضور حماسی خود در انتخابات ایجاد کردند و اکنون یک فضای مناسب پیش روی ماست"، افزود:‌ دانشگاه‌ها خیلی آرام‌تر و آزادتر از گذشته است. البته ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد که آن را نیز باید برطرف کنیم. این دولت مدعی نیست که تمام مشکلات را حل کرده است یا عیبی وجود ندارد. دولت به مردم قول داده بود که آرامش و ثبات نسبی در همه حیطه‌ها و فضاها حاکم کند و امروز خوشبختانه با کمک مردم این ثبات و آرامش در سراسر کشور وجود دارد. امید به آینده وجود دارد و این امید، کار مردم است. ما تدبیر را نیز از مردم می‌خواهیم. فرهیختگان باید تدبیر کرده و به دولت کمک کنند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه "ما باید برای پیشرفت امور و حل مشکلات، از تجربه دیگران نیز استفاده کنیم و این امر نه تنها اشکالی ندارد بلکه لازم است"، تاکید کرد: ما باید کمربندها را سفت کنیم و توقعات را کم و به آینده نگاه کنیم.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلاتی که اکنون در پیش روی دولت در راستای برخی از اصلاحات وجود دارد، گفت: ما گاه به هر مقوله‌ای که می‌خواهیم وارد شویم یک عده می‌گویند اگر این کار را بکنید این جور می‌شود و آن جور می‌شود. مگر ما می‌توانیم این‌گونه اصلاح کنیم؟

وی برای نمونه به موضوع پرداخت نقدی یارانه‌ها به شیوه کنونی و مشکلاتی که دولت در این راستا دارد، اشاره کرد و گفت: آیا اینکه ما پرداخت یارانه‌ها را به چنین روالی ادامه دهیم، خوب است و کار درستی است؟

بدون اصلاح پرداخت نقدی یارانه‌ها، وضع انرژی و بهداشت اصلاح نمی‌شود

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما می‌گوییم باید اصلاحاتی صورت بگیرد و اصلاح کنیم. عده‌ای به ما می‌گویند این کار را نکنید چون یک عده ناراحت می‌شوند. همه باید به میدان بیاییم و راه صحیح و درست را انتخاب کنیم. در همین بحث یارانه‌ها، مجلس شورای اسلامی یک قدم مهم برداشته و سال آینده دولت باید یارانه‌ها را به کسانی ارائه کند که متقاضی و نیازمند به آن یارانه باشند. البته این به معنای افراد فقیر نیست بلکه فرد می‌گوید به یارانه نیازمند است و دولت باید این قانون مجلس را اجرا کند.

وی افزود: یک عده می‌گویند که دادن پول را به هیچکس قطع نکنیم، ولی اگر این کار را نکنیم، وضع انرژی بدتر می‌شود، وضعیت بهداشت اصلاح نمی‌شود و عده‌ای که نیازمند نیستند در کنار عده‌ای که نیازمند هستند یارانه می‌گیرند. به هر حال ما باید وارد عمل شویم و همه باید دست به دست هم دهیم و به فکر فرزندان و پیشرفت کشور باشیم. البته ما می‌توانیم ان‌شاءالله با کمک مردم از این مسیر عبور کنیم. خواست من از مردم این است که کسانی که به یارانه احتیاج ندارند، فرم تقاضا را پر نکنند و از یارانه خداحافظی کنند و به دولت بگویند که ما نیاز نداریم حتی کسانی که نیاز نیز دارند، بگویند ما نمی‌خواهیم تا دولت برود محیط زیست، بهداشت و حمل و نقل ما را درست کند.

روحانی با تاکید بر اینکه "دولت موظف به اجرای قانون است و همه باید دست به دست هم بدهیم تا از این مسیر عبور کنیم"، بار دیگر از کسانی که نیازی به دریافت یارانه ندارند، خواست تا این فرم را پر نکنند.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در راستای بهبود بهداشت و بیمه درمانی اظهار کرد: با اجرای این قانون ان‌شاءالله وضع بهداشت و درمان را بهتر می‌کنیم و قدم به قدم افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند، تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین