کد خبر: ۲۳۳۳۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰

طوطی هندی راز قتل صاحبش را فاش کرد

رفتار یک طوطی هندی باعث شناسایی و دستگیری قاتل صاحبش شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: چند روز پیش، شوهر یک زن هندی ساکن شهر آگرا در شمال این کشور پس از بازگشت به خانه با جسد همسرش و سگ او و وضعیت به هم ریخته خانه مواجه شد در حالیکه جواهرات زن هم به سرفت رفته بود. قفس طوطی متعلق به خانواده هم در محل قتل آویزان بود.

به گزارش روزنامه‌های محلی، در روزهای بعد این مرد متوجه شد که حضور برادرزاده فرد مقتول در خانه یا حتی ذکر نام او باعث آشفتگی و واکنش مضطربانه طوطی می‌شود.

رفتار عجیب طوطی اعضای خانواده را به فکر انداخت تا در صدد آزمایش واکنش پرنده برآیند. آنان متوجه شدند که طوطی مصیبت‌زده فقط هنگامی حالتی غیرعادی از خود نشان می‌داد که برادرزاده فرد مقتول در خانه بود یا نام او برده می‌شد.

اعضای خانواده رفتار شک برانگیز طوطی را به آگاهی پلیس محلی رساندند و همین موضوع توجه کارآگاهان را به برادرزاده مقتول جلب کرد.

پلیس با مشاهده جای گاز گرفتگی سگ روی دست فرد مظنون، تحقیقات بیشتری را انجام داد و با یافتن چاقوی عامل قتل و بخشی از جواهرات به سرفت رفته نزد این فرد، شواهد کافی را برای دستگیری قاتل و همدستان او به دست آورد.

طوطی افشاگر "هیرا" نام دارد که در زبان هندی به معنی الماس است.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، رئیس پلیس محلی تایید کرده است که کمک هیرا در کشف معمای این قتل کاملا موثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری پرس تراست هند، او گفته است که رفتار طوطی باعث شد تا ماموران تحقیقات خود را بر فرد قاتل متمرکز کنند و تلاش آنان در نهایت به دستگیری عاملان این جنایت انجامید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین