کد خبر: ۲۳۳۳۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱

برای تضمین حیات مرزبانان ایرانی از ظرفیت طوایف محلی استفاده شود

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با اشاره به تهدید گروهک جیش‌العدل در مورد اعدام یکی از 5 مرزبان ایرانی پیشنهاد کرد که از ظرفیت ریش‌سفیدان و طوایف محلی بلوچستان برای تضمین حیات و آزادی مرزبانان ایرانی استفاده شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: غلامرضا اسداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم تعامل جمهوری اسلامی با دولت پاکستان برای نگهداری دو طرفه مرزهای دو کشور، اظهار کرد: دولت پاکستان باید در مورد گروهک‌های تروریستی که از مرز این کشور وارد ایران می‌شوند و عملیات خرابکارانه انجام می‌دهند پاسخگو باشد و اگر نمی‌تواند واقعا از مرزها حفاظت کند، اجازه دهد که جمهوری اسلامی ایران بتواند در تعقیب گروهک‌های تروریستی در داخل خاک پاکستان عملیاتی داشته باشد.

وی با اشاره به ربوده شدن 5 مرزبان ایرانی از سوی گروهک تروریستی جیش‌العدل اظهار کرد: با توجه به این‌که مرزبانان ایرانی در خاک پاکستان هستند، دولت پاکستان از نظر مقررات بین‌المللی باید در این باره پاسخگو باشد و جمهوری اسلامی نیز باید با استفاده از همه ابزارهای سیاسی، حقوقی و دیپلماتیک، حیات مرزبانان را تضمین کند و آن‌ها را به مرزهای کشور بازگرداند.

وی در ادامه خواستار اقدامات فعالانه وزارت خارجه و وزارت کشور در این زمینه شد و گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت ریش‌سفیدان و طوایف محلی استفاده کنیم و فشار دولت پاکستان و طوایف محلی را بر این گروهک تروریستی سنگین‌تر کنیم، عرصه به آنها تنگ‌تر می‌شود و می‌توانیم در آزادی مرزبانان ایرانی و بازگشتگان به ایران تاثیرگذار باشیم.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با بیان این‌که «گروهک‌های تروریستی عمدتا قصی‌القلب هستند و چندان به مقررات و ضوابط پایبند نیستند» تاکید کرد: ایران و بلوچستان پاکستان قرابت‌ها و ارتباطات زیادی دارند که می‌شود از این ظرفیت برای ردگیری مکان اختفای مرزبانان ایرانی استفاده کرد. بعضا در مسائل مشابهی که در مرز افغانستان پیش می‌آید، از ذی‌نفوذان و ریش سفیدان دو سوی مرز برای تسریع در آزادی افراد و حل مشکلات اینچنینی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به سفر رییس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان به ایران و دیدار وی با نایب رییس اول مجلس که فردا شنبه انجام می‌شود، گفت که در این دیدار می‌توان موضوع آزادی مرزبانان ایرانی را نیز مطرح کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین