کد خبر: ۲۳۳۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸

اتفاقات خوب در انتظار بازار مسکن

اتفاقات خوبی در انتظار بازار مسکن در سال آینده است و رونق بازار مسکن به حرکت سرمایه به سمت این بازار پیش‌بینی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سعید اسلامی بیدگلی - کارشناس مسکن - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش قیمت مسکن در سال گذشته و روند رو به رشد پروانه‌های ساختمانی اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده به نظر می‌رسد در سال آینده عرضه مسکن افزایش یابد و طی سال‌های 93 و 94 بازار مسکن رونق گیرد.

وی افزود: از طرف دیگر بازار سرمایه رشد خود را از دست داده است و نقدینگی از دیگر بازار‌ها خارج می‌شود و به سمت بازار مسکن می‌آید.

اسلامی بیدگلی با اشاره به این‌که بازار مسکن بازیگران زیادی دارد، گفت: پیشتر دخالت‌های دولت در بازار مسکن کمتر بود اما طی چند سال اخیر دخالت دولت در بخش مسکن به دلیل ساخت واحد‌های مسکونی مهر بیشتر شد اما پیش از این دخالت دولت در امور مسکن کمتر از پنج درصد بود.

این کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است: با توجه به تعداد بازیگران زیاد این بازار تصمیم‌گیران بخش مسکن بخش خصوصی هستند که از سازندگان خرد تا کلان را شامل می‌شوند.

وی افزود: در سالی که گذشت اقتصاد کشور با اندکی نوسان مواجه شد و بازار مسکن تحت تاثیر بازار سال 91 با رشد قیمت مسکن مواجه شد و بازار سرمایه با تورم روبرو شد.

اسلامی بیدگلی با بیان این‌که برخی بر این باور بودند که امسال نیز بازار با رشد سریع قیمت‌ها آغاز می‌شود، گفت: نقدینگی سرگردان در اقتصاد از ابتدای سال از بازار مسکن به سمت بورس رفت و حجم زیادی از خرید و فروش‌های مسکن کاهش یافت.

به گفته این کارشناس اقتصاد مسکن در نتیجه آنچه پس از اتفاقات اقتصادی رخ داد رکود بازار مسکن در سال جاری بود.

وی با بیان این‌که ممکن است در سال آینده عرضه و تقاضای مسکن افزایش یابد، گفت: براساس آمار موجود از میزان واحد‌های مسکونی و تعداد خانوار که طی سال‌های اخیر تفاوت داشتند اکنون برابر شده‌اند و در مناطق شهری انتظار رشد قیمت نخواهیم داشت.

اسلامی بیدگلی افزود: معاملات مسکن در سال آینده افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود مدل اقتصاد سنجی در سال آینده توسعه یابد و این مدل اقتصادی تحت تاثیر علمی است تا بتواند با پژوهش‌های دانشگاه و کارشناسی به صورت مستقل نظرات خوبی در بخش مسکن ارائه دهد.

این کارشناس اقتصاد مسکن گفت: دولت جدید نیز وعده‌ی کاهش تورم به میزان 25 درصد را داده است و امیدواریم این امر در سال آینده صورت گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت در بخش مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی و همچنین برنامه‌های افزایش وام مسکن اظهار کرد: این‌گونه برنامه‌ها در بلند‌مدت و برای اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه تاثیر‌گذار است.

به گفته اسلامی بیدگلی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تامین مالی از طریق بازار سرمایه و سازمان بورس می‌تواند باشد و این امر می‌تواند باعث رونق بخش سرمایه‌ای در کشور شود و شرایط رکود را تسهیل بخشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین