کد خبر: ۲۳۳۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶

آخرین خبرها از وضعیت جسمی شوماخر

پزشکان مایکل شوماخر اکنون بعد از گذشت دو ماه از حادثه ای که منجر به ضربه مغزی این راننده صاحب نام آلمانی فرمول یک شد، می گویند بعید است وی به بهبودی کامل برسد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از یورو اسپورت، شوماخر 45 ساله پیش از کریسمس هنگام اسکی در ارتفاعات آلپ فرانسه دچار حادثه شد و به دلیل برخورد سرش با یک تخته سنگ به کما رفت.

وی سپس به بیمارستانی در گرنوبل فرانسه منتقل شد و پزشکان با انجام دو عمل جراحی، لخته های خون را از مغز وی بیرون آوردند با وجود این تعدادی از این لخته ها به خاطر قرار گرفتن در لایه های زیرین مغز باقی ماندند.

وضعیت شوماخر بعد از سه هفته در حالت ثبات قرار گرفت و اکنون مدتی است که پزشکان سعی می کنند به تدریج او را از کمای مصنوعی خارج کنند.

در این مدت به دلیل درخواست خانواده شوماخر، خبرهای زیادی از وضعیت این راننده آلمانی منتشر نشده است.

با وجود این سابین کم سخنگوی شوماخر روز جمعه در مورد وضعیت فعلی وی گفت: مایکل هنوز در مرحله بیداری است اما این مرحله ممکن است طول بکشد.

پروفسور تیپو عزیز متخصص جراحی مغز و اعصاب دانشگاه آکسفورد نیز در این باره معتقد است: وضعیت شوماخر نشان می دهد که آسیبی که او دیده بسیار شدید بوده و ممکن است وی به بهبودی کامل نرسد. روند خروج از کمای مصنوعی معمولا زیاد طول نمی کشد و همین موضوع نشان می دهد حال شوماخر نگران کننده است.

اما برخی از متخصصان هم همچنان اظهار نظر قطعی در مورد حال شوماخر را زودهنگام می دانند.

دکتر آنتونی استرانگ جراح ارشد مغز و اعصاب در کینگ کالج لندن از این دسته افراد است.

وی می گوید: حدود 90 درصد از بهبودی در مدت 9 تا 12 ماه حاصل می شود. بنابراین هنوز برای تشخیص قطعی خیلی زود است. هرچقدر فرد زمان بیشتری را در کما باشد، بهبودی او نیز طولانی تر می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین