کد خبر: ۲۳۳۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۹
مشاور وزیر مسکن:

تعداد خانوار و مسکن در کشور برابر شد

مشاور وزیر مسکن پیش‌بینی کرد در سال آینده شاهد افزایش آرام قیمت طلا می‌باشیم و گفت: ساخت و ساز مسکن بیش از ارقام برنامه‌ریزی بوده است و امروز تعداد خانوار و تعداد مسکن مساوی است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور وزیر مسکن پیش‌بینی کرد در سال آینده شاهد افزایش آرام قیمت طلا می‌باشیم و گفت: ساخت و ساز مسکن بیش از ارقام برنامه‌ریزی بوده است و امروز تعداد خانوار و تعداد مسکن مساوی است.

حسین عبده تبریزی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سال 93 که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر در بازار مسکن با اضافه ساخت مسکن مواجه هستیم و پیش از ارقام برنامه‌ریزی شده ساخت و ساز صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه امروز تعداد خانوار و تعداد مسکن در کشور مساوی است،گفت: در 6 کلانشهر کشور با خانه خالی مواجه هستیم.

مشاور وزیر مسکن گفت: در 10 سال اخیر عمده تامین مالی مسکن از محل پس‌انداز بخش خصوصی صورت گرفته است به نحوی که بخش خصوصی حداکثر تا 73 درصد و اعتبارات بانکی حداکثر تا 31 درصد تامین مالی مسکن را انجام داده است.

مشاور وزیر مسکن گفت: در حال حاضر تقاضای سالیانه مسکن به یک میلیون واحد در سال رسیده است.

وی افزود: در سال 83 وام مسکن 30 درصد قیمت خانه را تشکیل می‌داد اما در سال 92، 5درصد قیمت مسکن از طریق وام تامین می‌شود، لذا در این شرایط دولت باید به فکر راه‌اندازی بازار رهن مسکن باشد یعنی باید برنامه‌های خرید بلند‌مدت را فراهم کند.

مشاور وزیر مسکن همچنین گفت: ظرفیت رشد صادرات غیرنفتی در سال 93 بین 50 تا 60 میلیارد دلار وجود دارد.

به گزارش فارس، وی افزود: به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی کشورهای اروپایی و آمریکا قیمت طلا در سال آینده افزایش آرام خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین