کد خبر: ۲۳۳۶۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
انتقاد رییس سازمان بازرسی کل کشور:

دریافت 12 میلیارد تومان حق ماموریت توسط یک فرد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: فساد اقتصادی در استان ها و در کشور موضوعی است که باید به آن توجه ویژه ای شود چرا که به طور مثال سال گذشته در یک استان کشور، یک نفر 12 میلیارد تومان حق مأموریت گرفت در حالی که یک ساعت مأموریت هم نرفته بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈ ناصر سراج ˈ روز یکشنبه در جلسه ای با موضوع اقتصاد مقاومتی که با حضور دادستان کل کشور در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، افزود: این فرد همچنین 530 میلیون تومان، پول غذا دریافت کرده است که در سال آینده نباید این وقایع اتفاق بیفتند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه خاطرنشان کرد: رأس امور بازرسی در سال آینده، موضوع فساد به معنای اعم آن خواهد بود.

سراج با ذکر مثال دیگری اظهار داشت: در استانی دیگر، فردی70 میلیارد تومان عوارض دولت در گمرکات را پرداخت نکرده است.

وی در این خصوص گفت: این افراد فیش های بانک را فتوشاپ می کردند و حقوق و عوارض دولت را پرداخت نمی کردند که این مساله منهای قاچاق کالاست.

به گفته سراج، موضوع اقتصاد مقاومتی در سال آینده در برنامه ریزی کل استانها لحاظ خواهد شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: خوشبختانه میان دولت و قوه قضاییه در مبارزه با فساد در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب هماهنگی کاملی به وجود آمده و امیدواریم در سال آینده موضوع اقتصاد مقاومتی را جامعه عمل بپوشانیم.

سراج درخصوص وظیفه این سازمان اظهار داشت: در اصل 174 قانون اساسی وظیفه سازمان به صورت نظارت برحُسن جریان امور کشور و اجرای صحیح قوانین تعریف شده است.

وی ادامه داد: بحث های مفصل تری در این زمینه در سازمان بازرسی کل کشور انجام و برنامه ای نیز در این چارچوب تهیه شد که بعدها گزارش مفصلی از آن ارایه می شود.

سراج با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری به سران سه قوه در اواخر بهمن ماه گفت: سیاست های ابلاغ شده با استقبال سران قوا مواجه شده و رئیس قوه قضاییه موضوع را به دادستان کل کشور محول کرده است.

وی ادامه داد: رئیس دستگاه قضا از همه معاونان به ویژه سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه درخواست همکاری کرد که سازمان بازرسی نیز در چارچوب وظایفش به بهترین شکل به این موضوع خواهد پرداخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین