کد خبر: ۲۳۳۶۴۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵

لغو سفر نمایندگان مجلس ایران به کوبا به دلیل مخالفت آمریکا

رئیس هیئت پارلمانی اعزامی ایران به کشورهای آمریکای لاتین تصریح کرد: به خاطر این موضوع شرکت ائرفولت از ما عذرخواهی کرده است و طبق مقررات پرواز نمی‌تواند این کار را انجام دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که ریاست هیئت پارلمانی اعزامی ایران به کشورهای آمریکای لاتین را نیز برعهده دارد، علت مخالفت آمریکا با سفر این هیئت به کوبا و ونزوئلا را تشریح کرد.

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران به تاخیر در سفر هیئت پارلمانی ایران به کشورهای آمریکای لاتین به دلیل کارشکنی ایالت متحده آمریکا اشاره کرد و گفت: قرار بود هیئت پارلمانی ایران ساعت 4 صبح امروز - یکشنبه 11 اسفندماه - به مسکو و سپس به هاوانا پرواز کند ولی شرکت آئروفلوت (شرکت هواپیمایی روسی) اعلام کرد امنیت پرواز آمریکا مخالفت کرده و گفته این هیئت حق عبور از فضای آمریکا را ندارد.
 
رئیس هیئت پارلمانی اعزامی ایران به کشورهای آمریکای لاتین تصریح کرد: به خاطر این موضوع شرکت ائرفولت از ما عذرخواهی کرده است و  طبق مقررات پرواز نمی‌تواند این کار را انجام دهد.  
 
بروجردی اظهار داشت: در پی این موضوع مجلس به دنبال جایگزینی مسیر دیگری برای سفر به کشورهای آمریکای لاتین است.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به علت مخالفت آمریکا با عبور هیئت پارلمانی ایران از فراز آسمان این کشور گفت: آمریکا نامه مخالفت خود را خطاب به بنده نوشته و به دلیل حضور بنده در این سفر مخالفت کرده است.  
 
نماینده مردم بروجرد اظهار داشت: آمریکا در طول 30 سال گذشته هیچ وقت برای بنده ویزا صادر نکرده است و ما همیشه در لیستی بوده‌ایم که آمریکا ویزا صادر نمی‌کند.
 
بروجردی خاطر نشان کرد: مقصد سفر ما کوبا و ونزوئلا خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین